Stichting Balans bepleit levensgevaarlijke medicatie voor ADHD kinderen
Ondanks de recente ophef over de veiligheid van het ADHD medicijn Strattera en de door de producent verzwegen potentieel fatale bijwerkingen, tracht Stichting Balans (een vereniging van ouders van kinderen met een gedragsstoornis zoals ADHD) het medicijn toch vergoed te krijgen via de overheid.
Ongegeneerd publiceren ze een artikel waarin ze aangeven dat ‘Zweden het medicijn wél zal vergoeden‘, en Nederland helaas niet.
Van ouders zou je toch juist extra bezorgdheid verwachten indien het is gebleken dat Strattera onveilig is, maar het tegendeel is het geval.
Het is absurd, want het is gebleken dat Strattera in werkelijkheid Prozac is in een andere verpakking, en dat het medicijn - evenals Prozac – als bijwerking heeft dat het kinderen suïcidaal kan maken, en kan aanzetten tot extreem gewelddadig gedrag.
Strattera heeft exact dezelfde actieve metaboliet als Prozac.

Beluister de uitzending van Argos over antidepressiva voor kinderen (7 december 2007)
Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.
Beluister de discussie over antidepressiva voor jongeren in Argos Supplement (12 december 2007)
Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.
De producent van het medicijn (Eli Lilly, die - bij toeval - tevens de producent is van Prozac) en volgens apotheker Fernand Haesbrouck ook het Nederlandse College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) heeft getracht om deze dodelijke bijwerking geheim te houden, maar zijn recent gezwicht na een rechtzaak die was aangespannen door een lid van de Nederlandse Scientology Kerk. Uit de vrijgegeven documenten bleek dat het medicijn kinderen suicidaal kan maken.
Download de vrijgegeven documenten over Strattera hier.
De overheid wil het medicijn niet vergoeden, maar Stichting Balans is het niet eens met het besluit van de minister en probeert uit alle macht om het medicijn toch vergoed te krijgen.
Hoe is dit mogelijk? Willen de ouders werkelijk hun kinderen aan levensgevaarlijke medicijnen helpen, omdat de kinderen niet voldoen aan het ideaalbeeld van ‘ideaal gedrag’?
Er is geen bewijs voor een ziekte, dus wat dat betreft is het zowieso al min of meer een misdaad om de kinderen medicijnen te geven. Vooral ook gezien de risico’s, zoals een verhoogde kans op zelfmoord, hartproblemen, belemmering van groei (van o.a. de hersenen) en uitbarstingen van extreme agressie (in het geval van Strattera) zodat we in de toekomst van nog meer schoolmoorden mogen genieten.
Maar is er iets mis met de ouders of deugt er iets niet met deze stichting die pretendeert namens alle ouders te spreken?
Ik vermoed het laatste, ook gezien het feit dat deze Stichting weigerde de ouders op de hoogte te brengen dat ADHD medicijnen inmiddels verboden zijn voor kinderen in het Verenigd Koninkrijk. Ik heb ze daar een e-mail over verzonden, maar ik kreeg geen reactie.
Ze doen er alles aan om medicijngebruik bij kinderen met de gedragsstoornis ADHD te promoten en bepleiten nu zelfs het meest gevaarlijke medicijn, maar ze houden berichten over gevaarlijke bijwerkingen en ontwikkelingen zoals het verbod in Groot Brittannië achter voor de ouders.
Het is onbegrijpelijk. Om met de woorden van een recente publicatie in Pharmaceutisch Weekblad te spreken: “ze zetten de gezondheid van kinderen op het spel“.
Dubieuze publicaties
De volgende publicatie is toch op zijn minst dubieus te noemen: Balans: En wéér geen behandeling voor kinderen met ADHD
Ze doen hier net alsof ‘medicijnen’ de enige behandeling zijn voor ADHD gedrag bij kinderen en dat de overheid ouders laat stikken, wat absoluut niet zo is.
Om enkele voorbeelden te noemen. Er is natuur therapie, die effectief is gebleken. In Zeist heeft de overheid (op initiatief van het Ministerie van LNV) nu zelfs een natuurpark speciaal voor kinderen laten realiseren, om ADHD gedrag te voorkomen.
Kinderen moeten volgens deskundigen weg achter de computer en de natuur in. Opgroeiend tussen asfalt en beton spelen kinderen te weinig buiten. Met ADHD gedrag en overgewicht tot gevolg.
Het Ministerie van LNV wil de natuur weer naar de kinderen halen. Kinderen hebben genoeg ruimte nodig om op te groeien; niet alleen thuis, maar ook buitenshuis.
Zie: http://www.rtvzeist.nl/?p=4153
In Maassluis heeft de gemeente een project opgestart om ouders opvoedcursussen te bieden om ADHD gedrag bij kinderen te voorkomen, wat zeer effectief is gebleken in bijvoorbeeld Groot Brittannië.
Maar er zijn ook medische oorzaken bekend die een rol kunnen spelen bij het ontwikkelen van ADHD gedrag, zoals bijvoorbeeld vergiftiging met lood uit verf en benzine (zie deze video documentaire over ADHD van hoogleraar Gary Null)
Verder is er bijvoorbeeld voeding die een oorzaak kan zijn voor het gedrag. Zie bijvoorbeeld: Drs. Lidy Pelsser: Vermindering ADHD symptomen door aangepast voedselpatroon
Geld gaat naar ontwikkeling pillen, niet naar onderzoek voor alternatieven
Er is veel onderzoek gedaan naar de werking van ADHD-pillen. Relatief weinig aandacht gaat naar onderzoek naar niet-medicamenteuze behandelingswijzen en naar de onderliggende oorzaken van ADHD.
Eerder dit jaar moest de Nederlandse onderzoekster Lidy Pelsser van het Nederlandse ADHD Research Centrum nog schooien om fondsen bij elkaar te rapen. Ze onderzoekt als enige de mogelijke samenhang tussen ADHD en voeding.
Ze kon de studie aanvankelijk niet financieren. Pelsser kreeg pas fondsen van een anonieme privé-donor nadat de actualiteitenrubriek ’EenVandaag’ berichtte over de mogelijke stopzetting van haar onderzoek.
„Voeding heeft een grote invloed op onze gezondheid”, zegt Pelsser. In haar eerste onderzoek reageerde zestig procent van de kinderen gunstig op het eliminatiedieet. Het ging echter om een beperkte groep kinderen, zonder controlegroep. In het tweede dieetonderzoek dat Pelsser dit voorjaar in European Child & Adolescent Psychiatry publiceerde, vertoont 73 procent van de kinderen na de introductie van het eliminatiedieet gunstige gedragsveranderingen.
En het is gebleken dat een combinatie van omgeving (natuur), voeding en opvoeding (structuur / dagritme etc.) het meest effectief is.
Dit is nu dan ook de eerstelijns behandeling in het Verenigd Koninkrijk. En ook in Nederland wil men deze kant op: Maassluis op kop: Opvoedcursus moet ADHD gedrag bij kinderen helpen voorkomen
Het is ook wetenschappelijk bewezen dat ADHD medicijnen zoals Ritalin niet effectief zijn tegen het gedrag op de lange termijn, maar dat ze wel zeer ernstige bijwerkingen hebben waaronder het remmen van de groei (van het lichaam en ook de hersenen) zodat het kind intellectueel achtergesteld raakt.
Al met al: de ouders willen medicijnen forceren terwijl er veilige alternatieven zijn die effectief zijn gebleken in wetenschappelijke studies.
Ik begrijp hier dus echt niets van. De ouders (of Stichting Balans) lijken niet het beste voor te hebben met hun kinderen.
Depressieweg: RT @FreeSarahMorton: Psychiaters waren de echte auteurs van de Holocaust, maar zijn er nooit voor vervolgd http://t.co/yuspBJb via @zielenknijper
FreeSarahMorton: Psychiaters waren de echte auteurs van de Holocaust, maar zijn er nooit voor vervolgd http://t.co/yuspBJb via @zielenknijper
zielenknijper: Duitse psychiaters erkennen criminele verleden: voortzetting Holocaust 1945-1949 http://t.co/NWc3l3H via @zielenknijper
maancafe: @zielenknijper Proficiat met je 38ste en keep up the good work!
Aukje1980: RT @zielenknijper: Artsennet: antipsychotica gebruik bij kinderen loopt uit de klauwen http://t.co/AcvOvPE via @zielenknijper
QV33N: @zielenknijper ben er net mee gestopt...dacht dat ik nóg gekker werd...LOL!!!
hannekedeboer: PvdA-kamerlid Lea Bouwmeester stelt kamervragen over de ADHD-epidemie http://t.co/5EHBpqn via @zielenknijper
GriJo_Health: Psychiatrie: een zwendel dat haar spil vindt in het uitbuiten van onmacht http://t.co/yjEEfa7 via @zielenknijper
GepkedeLeef: RT @zielenknijper: Psychiatrie: een zwendel dat haar spil vindt in het uitbuiten van onmacht http://t.co/5vve0E0 via @zielenknijper
ggzplaza: Minister Schippers stelt onderzoek in naar voorschrijfgedrag ADHD medicijnen bij kinderen http://t.co/hZ7sK4I via @zielenknijper
aneg1974: Psychiatrie: een zwendel dat haar spil vindt in het uitbuiten van onmacht http://t.co/akiY9Rc via @zielenknijper
MoonConsultancy: RT @diedelicious: leuk mijn weblog is nou ook te vinden op @zielenknijper http://bit.ly/fzr2Bx
diedelicious: leuk mijn weblog is nou ook te vinden op @zielenknijper http://bit.ly/fzr2Bx
Aeolus1969: The Lancet: Moderne antipsychotica zijn dodelijker dan oude soorten antipsychotica http://t.co/TMUnZ8D via @zielenknijper
Cdiepen: @Afwijkend @zielenknijper jullie bedoelen zeker psychiatrische stoornis in combinatie met anti depressiva -is dat zo'n rare combi??
MarjavanderEnde: Hoorzitting ADHD in Tweede Kamer loopt uit op carnaval http://t.co/bUOrx9K via @zielenknijper
Edwin444: I liked a @YouTube videofrom @zielenknijper http://youtu.be/i5IWFDY_oNo?a NOVA reportage: Toezicht op psychiaters
zielenknijper: Prof. dr. van der Steen: Psychatrische stoornissen: rijp voor het vuilnisvat http://t.co/OooCsFs via @zielenknijper
maancafe: Minister Edith Schippers neemt maatregelen tegen groei psychiatrie. Fantastische analyse van @zielenknijper - http://bit.ly/lQpgh8
j4m: @maancafe @zielenknijper Denk dat mevr schippers zelf hard aan psychische hulp toe is...ze staat imo ver buiten de realiteit
BlogPowerNL: @maancafe @zielenknijper zekers, goeie analyse. Ter aanvulling mijn boze blogje http://t.co/sj10H5k
hannekedeboer: RT @maancafe: Minister Edith Schippers neemt maatregelen tegen groei psychiatrie. Fantastische analyse van @zielenknijper - http://bit.ly/lQpgh8
GepkedeLeef: Psychiater: we maken er maar het beste van http://t.co/ErPyCmf via @zielenknijper Peter Hanneman Overveen
DeniesaBoeken: RT @FreeSarahMorton: De mythe van de peuterpuberteit. http://t.co/JJBkSsQ via @zielenknijper
teeuwis: RT @FreeSarahMorton: Ervaringsdeskundigen over dwangopname en dwangbehandeling in de psychiatrie http://t.co/DsPumfM via @zielenknijper
MaaikeHomeopaat: RT @zielenknijper: Britse Minister van Binnenlandse Zaken Theresa May: “Genoeg is genoeg, ADHD medicatie gaat de deur uit” http://t.co/SWx5n9L @zielenknijper
777777710: #FF @SimonsCat @zielenknijper @schildklier @asielamsterdam @Davidvangennep @VegNews @luke_chueh @bob_dob @BrandtPeters @frank_kozik
ggzplaza: RT @zielenknijper: Minister Edith Schippers: “Psychiatrische diagnoses zijn geen echte ziekten”, Psychiaters: stil…...
RochusVerkerk: @zielenknijper www.codepascal.webs.com
GriJo_Health: RT @zielenknijper: De Pers: Antidepressiva is een hoax om pillen te verkopen http://t.co/0di3NpET #Antidepressiva werken niet of nauwelijks.
Tsjunder: Magazine KIJK: Almachtige psychiatrische bijbel DSM-5 is gefundeerd op omstreden theorieën http://t.co/6yXBeuyH via @zielenknijper
heropa: RT @zielenknijper Antidepressivagebruik in Nederland stijgt met 230% in 5 jaar http://t.co/Hx8wzy4Q via @zielenknijper
ZiekVanAngst: Update: Calimero-syndroom http://t.co/EIYOafRc via @zielenknijper
ruuddonker54: Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) vermoedt fraude door GGZ instellingen http://t.co/BVpEb0g4 via @zielenknijper
burovanoppen: @zielenknijper Dank voor jouw reactie! Spijtig is wel dat de innovatie waarover jij spreekt over de rug van de #ggz-klant wordt verkregen!
kjvdvaart: @zielenknijper Sorry, maar ik ben het niet met je stellingname eens. Medicatie is niet zaligmakend maar helaas vaak wel (tijdelijk) modig.
ireneporter2: @zielenknijper Want to meet beautiful russian women? Go signup here HotDateHookUps .com its free and takes just minutes.
zielenknijper: @zielenknijper Hang jezelf niet aan de kapstok!
jorisvdberg: @zielenknijper nou, ik ben nogal allergisch voor religies dus dat komt wel goed...
FiiFii93200: @zielenknijper Schissler http://t.co/iKow682N
precylovekay: @zielenknijper Carolina http://t.co/nAXKd5pK
Marianne_Russo: @zielenknijper Not sure they alter brain perception but agree not all kids need it but some do even short term to be able to acquire tools
livingwithadd: @zielenknijper You might want seriously consider educating yourself about #ADHD instead of blaming parents.
nieuwsklep: @zielenknijper Welkom en bedankt voor het volgen.
DepressieVere: @zielenknijper Na 10 jaar psychosynthese, meditatie, aura, osteopatie enzo begon ik pillen te slikken. Sindsdien denk ik er anders over.
morrissinger: @@zielenknijper Treating medical problms manifesting in the brain. In #specialeducation #law, #ADHD = medical problem, not social/emotional.
ton65jacobs: @zielenknijper Diepe uitspraak. Kan het hier alleen maar mee eens zijn. Heb er heel veel van geleerd. Van mijn "dipje"
NesrineXX: @zielenknijper hahaha
Aeolus1969: RT @zielenknijper: @Aeolus1969 http://t.co/X5t5dbGQ echt een ziek idee, en ze doen het achterbaks! #darwin #atheisme
ProoiReijnhoudt: RT @zielenknijper: #ADHD blijkt ziektereligie, slechte opvoeding oorzaak lastig gedrag (New York Times) http://t.co/KFxMBDSG
sanderoord: RT @zielenknijper: #cognitieve #psychotherapie verhelpt #multiplesclerose #ms bij vrouw! http://t.co/pH20eu01
wendykerkhof: @zielenknijper daarnaast helpt de eigen bijdrage NIET aan vermindering van gebruik van isoleer cellen. Doordat (cont) http://t.co/PJ4oFS94
YouNet_: The YouNet Daily is out! http://t.co/28meR5kQ ▸ Top stories today via @heavyton @zielenknijper @pbeuropa @regioneer @lfjfilho
QueenSparerib: Welkom nieuwe volgers! :-) @Onderwijsvnu @gerardverwij @zielenknijper
GGZzorgen: RT @zielenknijper: @Lectoraat_GGZ Door psychische problemen als ziekte te zien ontneem je mensen de motivatie om te zoeken naar / vechten voor oplossingen!
vilmawinterjoe: @zielenknijper Helemaal met je eens. De ziekte of fenomeen #psychiatrie is iets va de 18de eeuw, #commercieel geworden. #ff @debatop2
MarionS55: RT @zielenknijper: Nieuwe psychiatrische ziekten bij #kinderen: "#dyscalculie" (#rekenstoornis) en #taalstoornis http://t.co/funJ6SlA #dsm5
AntiJgz: RT @zielenknijper: Prof. dr. Paul Verhaeghe: #ADHD is #boerenbedrog, de #psychiatrie begaat #fraude http://t.co/D4fGvlKA
yvke: RT @zielenknijper: http://t.co/AKNd8eut Pillen niet nodig tegen #ADHD, luidde het in 2010. Anno 2012 groeit medicatie onverminderd hard door
YvonneLoef1: RT @zielenknijper: Brits onderzoek: “Mee-roken kan ADHD-gedrag en hyperactiviteit veroorzaken” http://t.co/gmjeDb50 via @zielenknijper
dutch_eagle: Ik heb een @YouTube-video aan mijn favorieten toegevoegdvan @zielenknijper http://t.co/Nsg5ALz4 EO Netwerk repor
Nelmaf: @zielenknijper @SchreuderManon Dream on.
Leonielinssen: RT @zielenknijper: ADHD medicatie leidt tot slechte prestaties op school (20 jarig Raine-onderzoek) http://t.co/sl7gFPuq via @Afwijkend
helenpleiter: RT @zielenknijper: ADHD medicatie leidt tot slechte prestaties op school (20 jarig Raine-onderzoek) http://t.co/sl7gFPuq via @Afwijkend
WizardWise: RT @zielenknijper: ADHD medicatie leidt tot slechte prestaties op school (20 jarig Raine-onderzoek) http://t.co/sl7gFPuq via @Afwijkend
Wim_Bouman: RT @zielenknijper: ADHD medicatie leidt tot slechte prestaties op school (20 jarig Raine-onderzoek) http://t.co/sl7gFPuq via @Afwijkend
maikivog: @zielenknijper helpt u me mee de 1000 te halen ik verzamel oude mobieltjes in voor #stichtingdeopkikker #dtv RETWEET=FIJN
MarieJoseGMH: RT @zielenknijper: ADHD medicatie leidt tot slechte prestaties op school (20 jarig Raine-onderzoek) http://t.co/sl7gFPuq via @Afwijkend
Sandronique: @zielenknijper @MarieJoseGMH @Afwijkend Omdat Ritaline 30% zuiverder dan cocaïne is! "Legaal" je kind aan de harddrugs. Erger; gedwongen...
zielenknijper: RT @maikivog: @zielenknijper helpt u me mee de 1000 te halen ik verzamel oude mobieltjes in voor #stichtingdeopkikker #dtv RETWEET=FIJN
DorienKok: The Dorien Kok Daily is out! http://t.co/mA1mAP38 ▸ Top stories today via @zielenknijper @_onderwijs
SchreuderManon: @zielenknijper @Nelmaf Vraag het ajb eens aan jouw shrink.Collega shrink zegt slechts 10%.Is vermaarde autoriteit op vakgebied.
ConstantijnVr: RT @zielenknijper: @Leonielinssen #psychiater is een neparts, #eigenbijdrage verlegt macht naar pat. en zo belangenbehartigers, voorkomt misdaden menselijkheid
BrasaCoevorden: @zielenknijper @afwijkend @Wim_Bouman Het wordt gezellig druk in de apenboom ... http://t.co/y6SucMW1
Vonnefanclub: @Zielenknijper: Kan haar dieet er de oorzaak van zijn dat @YvonnevanH pedofiel is? http://t.co/3aqiH5RY Of is er een andere oorzaak?
Aeolus1969: RT @zielenknijper: Hoogleraren in Australië: "ADHD symptomen zijn normaal kindergedrag" http://t.co/VWXlJBv8 #adhd #fraude #ziektereligie
ZiekVanAngst: @zielenknijper @BrasaCoevorden @afwijkend @Wim_Bouman,
mee eens, mensen mogen verschillend zijn, dat is geen ziekte, maar eigenheid
GeraOverijssel: RT @BrasaCoevorden: @ZiekVanAngst @zielenknijper @afwijkend @wim_bouman Dus vanaf nu geen paracetanootje, maar een apennootje bij hoofdpijn. Of ... een banaan!
nieuwsklep: @zielenknijper http://t.co/VMmjf403
selwyndonia: RT @zielenknijper: Antidepressiva veroorzaken onvruchtbaarheid bij mannen http://t.co/kV6122Wu via @zielenknijper
Roelfina090444: RT @zielenknijper: Dagblad De Pers: ADHD medicijnen veroorzaken agressief en crimineel gedrag en maken kinderen verslaafd http://t.co/Yu559egt
blondblondblond: RT @zielenknijper: Hoogleraar: Antidepressiva oorzaak ernstige geweldsmisdrijven en Nederlandse rechters nemen het niet serieus http://t.co/VKNUXLMv
SoulRebel73: RT @zielenknijper: Hoogleraar: Antidepressiva oorzaak ernstige geweldsmisdrijven en Nederlandse rechters nemen het niet serieus http://t.co/VKNUXLMv
0XFatimaX0: RT @zielenknijper: Hoogleraar: Antidepressiva oorzaak ernstige geweldsmisdrijven en Nederlandse rechters nemen het niet serieus http://t.co/VKNUXLMv
joukjebroier: RT @zielenknijper: #ADHD medicijnen veroorzaken psychosen en agressie en het aantal antipsychotica voorschriften aan kinderen stijgt hard http://t.co/bzdVaele
FrankvanWijck: @zielenknijper Openbare apotheken moeten kansen ziekenhuisverplaatste zorg nú pakken. http://t.co/PP12gMA7
emilysteenbakke: @zielenknijper #ADHD de diagnose adhd wordt veel te snel gesteld en medicijn gegeven.Er zijn drukke kids en laat ze buiten spelen
MarieJoseGMH: RT @zielenknijper: VPRO Noorderlicht "Gesjoemel met zelfmoordcijfers" http://t.co/DiiMxLO1 antidepressiva blijkt zelfmoorden te veroorzaken onder jongeren
GGZzorgen: RT @zielenknijper: http://t.co/Z4noqu9M Minister vestuurt kritische brief aan alle artsen in Nederland over de ADHD epidemie
help_straatkind: RT @zielenknijper: http://t.co/Z4noqu9M Minister vestuurt kritische brief aan alle artsen in Nederland over de ADHD epidemie
yvke: @zielenknijper hopelijk heeft de minister ook Mevr. L Pelser gehoord over ADHD http://t.co/vnkbmMTI
hardlopert055: @ton65jacobs @zielenknijper onzin
jill3007: RT @ton65jacobs: Eh... RT @zielenknijper: Antidepressiva is het nieuwe bidden maar niet tot God of een betere toekomst. Men richt zich tot de duivel
MarieJoseGMH: RT @zielenknijper: Klaagbede Belgische psychiater: "we moeten terug naar het gewone zoals een gesprek met een psychiater" http://t.co/7QqYlHvv
Twulpverlener: RT @zielenknijper: UT: ACT (psychotherapie) en Mindfulness is effectief voor verhelpen psychische problemen http://t.co/v2uKGCse via @zielenknijper
Ellynieuwenhuiz: RT @zielenknijper: Studie toont aan dat #antipsychotica hersenschade veroorzaakt die door #psychiatrie wordt aangevoerd als bewijs ziekte http://t.co/OfcLRZf3
030Caro: @zielenknijper Dank voor je berichten, ik ga binnenkort lezen. Op computer is handiger dan op gsm zoals nu :)
Theejaja: @zielenknijper psychiater uit Nijmegen verzamelde kinderporno, vandaag berecht;240 uur werkstraf en 1 jaar voorwaardelijke celstraf!!
MarieJoseGMH: RT @zielenknijper: VPRO: psychiatrie was leerschool Holocaust http://t.co/20nni0Kl psychiaters begonnen al met moorden in 1914, toen bestond Nazi partij niet
paarseanne: RT @zielenknijper: Jonge Nederlandse meisjes meer dan een jaar in een isoleercel opsluiten bijvoorbeeld (2010), welk goed mens doet zoiets, en dan een 'arts'?
MarieJoseGMH: er ZIJN wel degelijk goede psychiaters die ECHT mensen en kinderen helpen @zielenknijper @paarseanne
OswaldRoch: RT @zielenknijper: @paarseanne psychiatrie heeft ziekelijke ideologieën, farmacie miljarden winst als belang, samen drijven ze elkaar/houden elkaar in stand
JDreport: RT @MarieJoseGMH: vreselijk “@zielenknijper: 'Antidepressiva verdubbelen risico op zelfmoord bij jongeren' http://t.co/eFeKtRnb via @nunl”
ChicareZwolle: RT @zielenknijper: Wat willen psychiaters in de hersenen van kinderen, terwijl er geen bewijs is voor ziekte en er zoveel aanwijzingen zijn dat het slecht is?
Rvandenberg1968: RT @zielenknijper: @MarieJoseGMH @paarseanne zie verhaal van prof. Treffers, psychiater die bewust werd dat hij slecht was voor kinderen http://t.co/2slXRNwj
NaytDX: @zielenknijper @GSD_SteVB @RichardDawkins People have a right to believe in atheism.
FreeSarahMorton: Eugenetica aan de basis van psychiatrische behandeling http://t.co/0i84ef8q via @zielenknijper
BF55: @zielenknijper @MarieJoseGMH Tweet van @wdekanter ging over Jellinek, dat wil zeggen verslavingszorg. Niet over psychiatrie. #GGZ
Icesurfer1: RT @zielenknijper: Het is afgelopen voor de psychiatrie in Amerika http://t.co/62OPQJRs via @zielenknijper
zielenknijper: Professor: ‘Na kritiek op ADHD-medicatie zijn veel diagnoses vervangen door bipolaire stoornis’ http://t.co/FnZK9o3s via @zielenknijper
GLangeveld: RT @zielenknijper: Het is afgelopen voor de psychiatrie in Amerika http://t.co/62OPQJRs via @zielenknijper
kalahiri: @zielenknijper En dan gaat het alleen nog maar om marihuana. Triest.
maancafe: Professor: ‘Na kritiek op ADHD-medicatie zijn veel diagnoses vervangen door bipolaire stoornis’ http://t.co/ct8gpfWx via @zielenknijper
Anita_L_: @maancafe @zielenknijper Wat eng... Vind sowieso dat ze te snel naar Adhd verwijzen.
DROLI4: Professor: ‘Na kritiek op ADHD-medicatie zijn veel diagnoses vervangen door bipolaire stoornis’ http://t.co/7MHb4RPC via @zielenknijper
SPZeist: @zielenknijper 140 lettertekens zijn beetje vaag , mail ons gerust u verhaal via zeist@sp.nl
heckamanknhk5: @zielenknijper http://t.co/ld92uTpq
weakylegs: @zielenknijper Ik zie dat het anders is vanuit mijn ervaring-betrokkeneid bij mensen met #schizofrenie. Kom jij daar ook ?
nandajansen37: Jij ook heel veel dank @zielenknijper voor het RT'en hoop dat @wensenboom ook meer volgers krijgen #mensenelkaarhelpenalsishetzoklein!
MFAertssen: RT @zielenknijper: psychiatrie is letterlijk pillen proppen en ga maar weer naar huis, en die pillen doen problemen escaleren maar dan ligt het aan de ziekte
lsz_nl: @zielenknijper Inderdaad: stigma zal pas verdwijnen als werkers in de ggz in de kern veranderen en machtstructuren transparant worden!
KinderenNL: @zielenknijper Bedankt dat je ons volgt via #Twitter en welkom!
tijmennnn: @zielenknijper @zhengou Ok.
MadamLotte: @zielenknijper stoornissen. Deze richting, sluit hier goed bij aan.
ZhengOu: RT @zielenknijper: @ZhengOu @tijmennnn psychiatrie is een malversatie, het hoort niet te bestaan, psychologie is zuiver wetenschappelijk
Leliebel: “@zielenknijper: Antipsychotica voorschriften aan kinderen steeg in 2010 met 49%” Wie is hier ziek? #eng #heeleng
verpleegkoach: @zielenknijper en wat dacht je van de ouders vd kinderen die toestemming geven voor zware medicatie. #weeskritisch
Barry_Oosterhof: @Leliebel @zielenknijper De maatschappij trekt het niet. Die lastige rot kinderen ook altijd. Klote he? Bah...
All4wan: RT @Leliebel: “@zielenknijper: Antipsychotica voorschriften aan kinderen steeg in 2010 met 49%” Wie is hier ziek? #eng #heeleng
kalahiri: RT @zielenknijper Hersenen kunnen veranderen voor wat je nodig hebt en wil, hun aanpassingspotentieel is enorm. http://t.co/GyVrEpFt
MJGeurtsen: RT @Leliebel: “@zielenknijper: Antipsychotica voorschriften aan kinderen steeg in 2010 met 49%” Wie is hier ziek? #eng #heeleng
annettewessels: RT @Leliebel: “@zielenknijper: Antipsychotica voorschriften aan kinderen steeg in 2010 met 49%” Wie is hier ziek? #eng #heeleng
Sambamagico: @kalahiri @zielenknijper Hoezo onzin?
HydieBreda: RT @kalahiri: Nu een uur lang interessante discussie over de onzin van Dick Swaab en zijn hersen-waarheid op #radio1. cc. @zielenknijper
Barry_Oosterhof: @zielenknijper Wanneer krijg ik je reactie?
exhibitiontiz: @zielenknijper >bij de juiste -maar incorrecte- annames krijg je de juiste -dus incorrecte- bewijzen er gratis bij
GriJo_Health: RT @zielenknijper: Tientallen miljoenen euro's belastinggeld verdwijnt er jaarlijks in de psychiatrie naar onder meer onderzoek naar genen voor ADHD
MWF_vd_Hoogen: @Leliebel @zielenknijper Dat is ieders goed recht, maar besef wel dat je je geen garanties hebt voor #veiligezorg. http://t.co/F9cClAsI
DiscriminatieZk: RT @zielenknijper: Selectieve vervolging van criminelen op basis van psychiatrische diagnoses (TBS) is discriminatie volgens VN: http://t.co/tSSe1hRg
Boekentips3: @zielenknijper Heb jij het boek 'Wij Zijn Ons Brein' al in huis? Aanradertje en nu geen verzendkosten! http://t.co/2g2AP43h 70
DWvdLnl: De Waarheid v/d Leugen - Dutch is out! http://t.co/skCOE5jc ▸ Top stories today via @zielenknijper @erwinpeeters
joukjebroier: RT @zielenknijper: Richtlijn voor psychiaters: “Stuur patiënten met zelfmoordwens de straat op” http://t.co/yWhpDZgE #NS en #PRORAIL en #VVMC woedend
MarieJoseGMH: RT @zielenknijper: Richtlijn voor psychiaters: “Stuur patiënten met zelfmoordwens de straat op” http://t.co/yWhpDZgE #NS en #PRORAIL en #VVMC woedend
dreoudman: RT @zielenknijper: Richtlijn voor psychiaters: “Stuur patiënten met zelfmoordwens de straat op” http://t.co/yWhpDZgE #NS en #PRORAIL en #VVMC woedend
brigittjedidja: Richtlijn voor psychiaters: “Stuur patiënten met zelfmoordwens de straat op” http://t.co/REIzRS5U via @zielenknijper
Alishagirl1: RT @brigittjedidja: Richtlijn voor psychiaters: “Stuur patiënten met zelfmoordwens de straat op” http://t.co/REIzRS5U via @zielenknijper
LRiupassa: RT @zielenknijper: Problemen in het lichaam kunnen een oorzaak zijn van depressieve emoties, ter bescherming om je te zeggen: spaar je energie
miketomale: politiekvandaag is out! http://t.co/aPQ8OMCd ▸ Top stories today via @henkeningrit @laurakassandra @zielenknijper @dagtaak @politiekrheden
MarieJoseGMH: RT @zielenknijper: Al in 1914 begon de psychiatrie met het vermoorden van patiënten met honger diëten, nog voordat de Nazi-partij bestond http://t.co/9ACYx64l
bwydooghe: Geschiedenis 24 - Psychiatrie als leerschool voor de holocaust | @scoopit via @zielenknijper http://t.co/riZgJWbj
MaaikeHomeopaat: RT @zielenknijper: Telegraaf: Adhd meestal geen ziekte, hersenen kinderen onnodig behandeld http://t.co/SmBYZSMD via @telegraaf #adhd #ziektereligie
lorraineHiddes: RT @zielenknijper: Telegraaf: Adhd meestal geen ziekte, hersenen kinderen onnodig behandeld http://t.co/SmBYZSMD via @telegraaf #adhd #ziektereligie
NicoliendeKroon: RT @zielenknijper: Telegraaf: Adhd meestal geen ziekte, hersenen kinderen onnodig behandeld http://t.co/SmBYZSMD via @telegraaf #adhd #ziektereligie
ADHD_in_Beeld: ADHD in Beeld is out! http://t.co/pIJlNFfS ▸ Top stories today via @carolinevbommel @gezinnig @coachinglisse @adhdnetwerk @zielenknijper









17:27 op 18 March 2009
Bron: Eric Krebbers
14:43 op 19 March 2009
Stel dat voeding de oorzaak zou zijn? Dan wil je toch niet het gedrag gaan onderdrukken door de hersenen te beïnvloeden met medicijnen en onderwijl het werkelijke probleem alleen maar erger wordt en in de toekomst voor nog ernstigere problemen kan zorgen?
Er is geen enkel bewijs voor een ziekte in de hersenen. Dus hoe kom je er eigenlijk op om het kind medicijnen te geven?
Denk je echt dat het gedrag een product is van vaststaande hersenstructuren? Want dat is echt niet zo. Want hoe anders kunnen deze mensen waaronder een man met maar 5% hersenen een IQ van 126 hebben en een volkomen psychisch gezond leven leiden.
Het doet de wetenschap versteld staan en het is tevens het bewijs dat psychiaters het bij het verkeerde eind hebben, en ons op de verkeerde weg helpen naar een wereld van angst en ziekte, terwijl het ook zo mooi zou kunnen zijn indien we wel zouden begrijpen dat de psyche meer is dan we mogelijkerwijs kunnen meten in de bouwstenen.
Hoe kan het fysieke aan de basis staan van het fysieke? Er is meer dan we mogelijkerwijs kunnen meten.
De psyche is een direct exponent van de bron van het leven. De hersenen zijn maar een instrument, maar psychiaters begrijpen dat niet. Ze 'geloven' dat alles wat iemand is een resultaat is van chemische processen in de hersenen waar ze met de wetenschap vat op zullen krijgen.
Ze willen God worden, en hebben totaal geen begrip van het leven en de oorsprong van de menselijke psyche. Ze lijken het bestaan van een psyche (ziel) zelfs te ontkennen en behandelen ons als chemische fabriekjes of machines.
Het is werkelijk waar belachelijk wat ze doen. Maar wellicht zal hun falen belangrijk zijn voor onze toekomst, en zal het leiden tot inzage dat we het leven moeten dienen in plaats van er meester over proberen te worden. Want dan werk je de verkeerde kant op.
Het is iets dat je kan begrijpen en iets dat van essentieel belang is voor het leven en onze toekomst. Maar het is iets dat niet te meten is.
Dit is ook de reden dat ik denk dat mensen die in God geloven dichter bij de waarheid staan dan atheïsten, die denken dat er niet meer is dan dat ze kunnen meten. Want eerlijk gezegd denk ik dat het logischer is om in een niet meetbare God te geloven dan te geloven dat er niets is, en dat alles maar toevallig is. Geen doel, geen God. Alleen het meetbare.
Atheïsten zijn als blinden die proberen met de wetenschap grip te krijgen op het leven. Ze proberen meester te worden over het leven, met logischerwijs als gevolg dat ze het vernietigen.
Atheïsten komen op ideeën als "Embryoselectie", "Genetisch Manipuleren" en "Psychiatrie"... Stuk voor stuk een grote bedreiging voor de toekomst van de mensheid.
Ze denken echt dat de genen die ze kunnen meten de broncode van het leven zijn, en dat ze het als Goden wel even kunnen veranderen om 'beoogde' korte termijn resultaten zoals bijvoorbeeld een groene huid of een andere eigenschap toe te voegen of te verwijderen.
Ze begrijpen niet dat die complexe samenhang van genen die in miljoenen jaren ontstaan is mogelijk ook andere essentiele funkties heeft, waaronder funkties die niet te meten zijn.
Ze verstoren het natuurlijke systeem.
En dan is er bijvoorbeeld nog Embryoselectie waarmee ze op eenzelfde kortzichtige manier genen uit het ras gaan wegfilteren die een hoge kans op een bepaalde ziekte zouden kunnen geven. Ze denken werkelijk dat het zo simpel is als 'gen A' geeft resultaat 'B' en ze begrijpen niet dat ze de ziekte ontvluchten en dat het proces dat heeft geleid tot de ziekte in onze evolutie niet overwonnen wordt zodat de ziekte in de toekomst vaker en sterker terug zal komen, en dat het lichaam door de verminderde weerstand alsmaar zwakker zal worden tegen ziektes die nog moeten komen.
Atheïsten hebben geen begrip van het leven, en dus ook geen 'respect voor de natuur'. Dat vinden ze maar zweverig.
Maar wie logisch kan nadenken hoeft niet in God te geloven om te begrijpen dat de bouwstenen niet aan de basis kunnen staan van zichzelf, en dat het leven en onze psyche meer is dan we mogelijkerwijs kunnen meten.
En wanneer je dat begrijpt dan kun je ook begrijpen dat het niet mogelijk is om meester te worden over het leven, en dat je het leven moet dienen.
Je kunt geloven in God, of je kunt begrijpen hoe waardevol hun manier van leven is voor onze toekomst. Maar het feit is dat je het leven niet meester kan worden, en dat psychiatrie een verkeerde insteek is.
Neurologie is er voor kennis van de hersenen. Psychiatrie is bedrog, en zal nooit een waardevolle bijdrage kunnen bieden voor ons welzijn.
Er is een andere wetenschap voor nodig. Een die wel erkent dat de psyche meer is dan dat we in de bouwstenen kunnen meten.
05:10 op 23 March 2009
Ah, nou snap ik het! Dit is zo'n fantàstische Scientology site. Hoe sneeky ben je zelf als je dat alleen maar via een subtiel linkje hier of een onschuldig quootje daar communiceert? Heb je zelf dan niet heel veel te verbergen? Waar ben je nou mee bezig man? Weet je dat je in feite met deze site bezig bent de zorg te belemmeren van/aan mensen die wèl baat hebben bij een medisch specialistische behandeling? Da's een strafbare daad.
Voorlichten over alternatieven is geen probleem. Dat wordt het wel als je in je verhalen mensen ontmoedigt iets te doen of aanmoedigt iets te laten, zònder dat je dat staaft met gedegen, herleidbaar wetenschappelijk onderzoek. Bijvoorbeeld met een verwijzing naar Pubmed.gov
Dat de werkzame stof van prozac gevaarlijke bijwerkingen kan hebben, is al jaaaaren bekend. Je moet er echter op vertrouwen dat de voorschrijvende medicus daar alert op is. En vertrouw je het middel zelf niet, dan overleg je dat en maak je desnoods de keus voor een alternatief. Of je kiest niks en verpilt verder de tijd van de arts niet met psychosomatisch geleuter...
Oh ja, en over die complottheorieën dat patiëntenverenigingen als Impuls en Ypsylon door farmaceuten zijn opgericht, zou ik zeggen: Check Niburu.nl even. Daar staan nog veeeeeel meer van dat soort spectaculaire onthullingen! Vermeld de volgende keer ook even dat het ministerie van WVC twee jaar geleden nog 50 mln heeft uitgetrokken om meer patiëntenverenigingen opgericht te krijgen? Zoek de info daarover zelf maar op...
15:38 op 23 March 2009
Ah, nou snap ik het! Dit is zo'n fantàstische Scientology site. Hoe sneeky ben je zelf als je dat alleen maar via een subtiel linkje hier of een onschuldig quootje daar communiceert? Heb je zelf dan niet heel veel te verbergen?
En dat leid jij af uit dat ene linkje? Volgens mij toont deze insinuatie alleen maar hoe jij denkt over de scientology 'sekte' en dat je een discriminerende houding hebt tegenover mensen die dat geloof aanhangen.
Feit: Het was iemand van de scientology kerk die de rechtzaak heeft aangespannen. Moet ik er dan neerzetten "de jeweetwel sekte" zodat mensen zoals jij niet het idee kunnen krijgen dat deze website gelieerd is met scientology?
Deze website heeft helemaal niets met scientology te maken, en ook ik niet. Verder heb ik wel veel respect voor de CCHR en ik zal er zo op terugkomen waarom jij dat ook zou moeten hebben.
Dat weet ik, maar heb je al een psychiater gezien die er iets van durft te zeggen? Denk daar maar eens over na. De conclusie kan zijn dat het helemaal niet strafbaar is in dit geval omdat de stellingen met wetenschappelijke feiten zijn onderbouwd.
Ik ben zelf om eerlijk te zijn leek op dit gebied. Maar ik heb wetenschappers achter mij staan en die verzekeren mij dat ik mij op solide wetenschappelijke grond begeef, met bijvoorbeeld de informatie over antipsychotica.
Dus de CCHR (/scientology) zijn geen leugenaars anders zouden ze hard kunnen worden aangepakt, en zoals je weet: dat gebeurt niet.
Die halen wij ook wel eens aan, maar ook ervaringen van patiënten, meningen van geleerden of artsen en informatie uit nieuwsbronnen.
Voor een pubmed voorbeeld, zie deze studie waarin het is aangetoond dat schizofrenie patiënten meer kans hebben om te herstellen zonder behandeling (zelf er overheen groeien) dan wanneer zij met de in Nederland gebruikelijke combinatie van antipsychotica en psychiatrische therapie worden behandeld.
Dat is dus blijkbaar niet zo, want zie bijvoorbeeld maar eens deze Nu.nl publicatie. Artsen worden door psychiaters misleid (bron).
En wat betreft dat Prozac voor meer zelfmoorden zorgt, dat is echt niet het enige. Je moet je niet zo blind staren op foutje voor foutje. Probeer het grote geheel eens te zien.
Antidepressiva verzwakt de cognitieve vaardigheden, kan aanzetten tot extreem gewelddadig gedrag, het verzwakt de botten en belemmert de botgroei in kinderen, het maakt onvruchtbaar en blokkeert emoties zodat de gebruikers geen emotionele binding kunnen aangaan met andere mensen.
Dat alles bij elkaar is heel ernstig. En het is lang niet alles...
En dan dit: het is een fopspeen volgens een van de hoogste hoogleraren psychiatrie in Nederland (Universiteit Groningen).
En dit zegt hoogleraar Wim J. van der Steen er over:
Bij onderzoek over antidepressiva werden vaak positieve effecten gerapporteerd bij gebruik van gewone placebo’s. Bij gebruik van actieve placebo’s bleef van het effect weinig of niets over (zie bijvoorbeeld Greenberg & Fisher, 1997; Shapiro & Shapiro, 1997; Kirsch & Sapirstein, 1999; Kirsch et al., 2002; Van der Steen, Ho & Karmelk, 2003, hoofdstuk 4). Dit alleen al maakt het gebruik van de middelen dubieus;
Psychiatrie: wetenschappelijke onvolledigheid in beeld gebracht
Dus heel kort gezegd: een zogenaamde actieve placebo werkt vaak 100% zo goed als antidepressiva, maar antidepressiva heeft verschrikkelijke bijwerkingen.
Waarom dan toch antidepressiva pushen en deze verschikkelijke bijwerkingen? Heb jij een idee? Of vind je het normaal?
Ik berichtte alleen maar wat iemand anders er over schreef. Maar het is toch op zijn minst vreemd te noemen dat deze ouders medicatie bepleiten gezien de feiten.
01:18 op 17 April 2009
je schrijft hier een stukje over levensgevaarlijke bijwerkingen als stagnerende groei van hersens en lengte en als dat zo is.... is inmiddels bewezen dan is dit bij een hele kleine groep. Hoezo levensgevaarlijk? Hoe kom je daar nu toch bij? Mijn kinderen en ik slikken al jaren medicatie. Je moet eens naar de voordelen kijken van medicatie en dat doet veel meer dan de negatieve kanten die jij beschrijft. Uiteindelijk elk kind heeft maar 1 zelfbeeld en daar moet goed mee omgegaan worden. En de ene adhd'er is de andere niet. bij de één slaat dit aan en bij de ander dat.... Nu zeur je over zelfmoord gedachten bij stratera. Nu ben je ziek en je krijg stevige pijnstillers... Goh... krijg je opeens zelfmoord gedachten... das balen... hierover hoor ik je ook niet praten. Wat is nu beter... 10 blikjes red bull, 5 potten koffie, ritalin of concerta. Of je kind raakt verslaafd aan de drank of drugs. voor hetzelfde geld komt de politie een keer langs om ouders te vertellen dat hun kind uiteindelijk aan een overdosis is gestorven.
kijk, met structuur e.d. goede opvoeding etc. daar kan je misschien wel wilde haren mee temmen maar de eerste twee letters staan voor attention defecite, met ander woorden, dat is een concentratie probleem. geen enkele therapie is daar geschikt voor. dat zit in je kop of je dat nu leuk vindt of niet. zelfs met medicatie kan ik mijzelf heel rustig voelen maar dan is mijn concentratie probleem nog niet opgelost. Helaas en gebruik ik oordopjes om minder afgeleid te zijn.
een onderzoek in de us heeft bewezen dat 25% van de cocaine verslaafde adhd'ers waren. dit noemen ze ook wel uit de hand gelopen zelfmedicatie. gelukkig is in nederland ook zo'n project aan de gang want het lichaam is intelligent genoeg om rust voor in het hoofd te zoeken of voedsel te weigeren waar het niet tegen kan.
ik ben van mening dat er een mentaliteits verandering in de maatschappij moet komen. dan kunnen adhd'ers zijn zoals ze zijn... jagers van nature... maar de druk die men legt op schoolgaande kinderen, werkgevers die niet snel te vreden zijn en al het andere wat ik niet genoemd heb, die zorgen voor de problemen. Vooral mensen kunnen nogal eens op andere mensen neerkijken. Afschuwelijk. Als je al niet snel genoeg uit je woorden kan komen dan kijken ze je al met minderwaardige ogen aan.
en om nu even op stratera terug te komen. ik ken zelfs een persoon die dat slikt en daar geen zelfmoord gedachten daarvan krijgt. en wees nu eerlijk... een adhd'er zelf legt sneller de hand aan zichzelf dan een mens zonder adhd. Lees de literatuur er maar op na. wat ik eigenlijk zeggen wil is dat de zelfmoordgedachten, welke je zou kunnen hebben zonder medicatie, opgelost zouden kunnen worden met stratera.
Zelf heb ik gerookt als een schoorsteen... Gezopen als een ketter, pillen geslikt bij het leven en menig pot koffie per dag gedronken. Ook heb ik mijzelf drie keer van het leven geprobeerd te beroven en nu met medicatie rook, drink ik niet meer. Koffie is er alleen nog in cafeine vrije koffie. En zelfmoord gedachten zijn de ver van bed show....
02:20 op 17 April 2009
je schrijft hier een stukje over levensgevaarlijke bijwerkingen als stagnerende groei van hersens en lengte en als dat zo is.... is inmiddels bewezen dan is dit bij een hele kleine groep.
Dat is niet zo, het is bij alle gebruikers hetzelfde. Kijkt u maar eens op WebMD, dat is een zeer betrouwbare bron.
Geloof is krachtig, probeer te begrijpen dat je geloof een rol kan spelen bij de effectiviteit die je hebt ervaren.
Hoe kom ik daarbij??
Wat te denken van het feit dat ADHD medicijnen gelijke effecten hebben op de hersenen als regelmatig cocaïne gebruik, of zelfs op sommige gebieden schadelijker zijn voor de hersenen?
ADHD medicijnen zijn op de korte termijn even effectief, maar verergeren de symptomen na 3 jaar. Dat is hard gemaakt via grote wetenschappelijke studies. Dus u gelooft dat die medicijnen goed werken, door de korte termijn effecten.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7090011.stm
Maar na 3 jaar wordt het erger en erger, en kan u uiteindelijk psychosen (of erger) gaan krijgen, en dan moet u weer het zeer giftige antipsychotica wat acuut fataal kan zijn en nog veel meer zeer ernstige bijwerkingen heeft.
En ADHD medicijnen kunnen ook een acute hartstilstand veroorzaken bij mensen met een gevoelig hart.
Dit zijn allemaal betrouwbare en grote wetenschappelijke onderzoeken, dus waarom zou u uw psychiater nog willen geloven?
ADHD medicijnen zijn gewoon hartstikke giftig en gevaarlijk. Dat is nog geen tikkeltje overdreven.
En als dan hoogleraren zoals bijvoorbeeld Ivan Wolffers u en andere patiënten probeert te beschermen, en u bewust probeert te maken van de harde realiteit. Dan valt u hem aan, en noemt u hem een bedrieger en wat al niet meer.
Wat dat betreft lijkt het wel of je te maken hebt met verslaafden. En dat is misschien ook wel een beetje zo.
Wetenschap is voor die mensen misschien niet eens belangrijk meer, ze willen hun medicijnen blijven kunnen gebruiken. Net zoals een verslaafde telkens weer drugs wil blijven gebruiken of bijvoorbeeld een sigaret wil opsteken, ook al is het slecht voor ze.
Maar het gaat hier dus om de feiten, en die tonen aan dat het niet goed is.
Indien u de medicijnen wil gebruiken, dan houdt niemand je tegen, ook ik niet.
Maar dat psychiaters u voorliegen, en met leugens laten geloven in een hersenziekte en dat u de rest van uw leven zeer gevaarlijke en destructieve medcijnen moet, dat is waar het ons hier om gaat.
Er zijn wel degelijk andere manieren om mensen te helpen, die niet schadelijk zijn, minder geld kosten, en juist iemand helpen naar een goede toekomst.
ADHD medicijnen zijn alleen maar destructief, en wordt voorgedaan als zijnde een 'noodzakelijk kwaad'. Maar dat is bedriegerij.
Albert Einstein had ADD en is er om van school gestuurd.
Die mensen hebben op andere vlakken misschien meer potentie dan 'normale' mensen. Dat ze niet kunnen concentreren op een voorgeschotelde taak op school wil niet zeggen dat het kind minder is dan een ander die het wel kan. In tegendeel.
Talent heeft uitdaging nodig, een creatieve geest wil niet concentreren op taken.
05:53 op 22 April 2009
de bovenstaande verwijzing gooi ik terstond in de vuilnisbak.... sorry. ik heb twee zonen die slikken al 6 jaren concerts. ik slik het al bijna 10 jaar. Ze worden elk jaar gewogen, gemeten etc. Ik kan je vertellen dat ze qua gewicht precies op hun gemiddelde gewicht zitten en hun lengte idemdito. Dit volgens de nederlandse normering!! Ik zou deze betrouwe bron van jou maar teniet doen... maar dat zal je niet doen en omdat je dat niet doet zul je voor jezelf zoveel waarheden tegenkomen dat is ongelooflijk. Je wil je eigen waarheid erin lezen. Enne, ik heb overgewicht. ik ben 177 en weeg 94 kilo. Zijn feiten....
kijk, ik zou je gelijk kunnen geven als bij mij thuis hetzelfde zou gebeuren hetgeen jij aanhaalt. Mijn zonen functioneren zeer goed op de medicatie (en enkele vrienden van hen). Mijn zonen slikken het al 6 jaar. Als ik ze geen medicatie geef dan zie je de adhd kenmerken ervan af spatten en zouden niet handteerbaar zijn. En geloof mij, jij weet niet wat ik daarmee bedoel!
ik hoef niemand in bescherming te nemen. ik leef met de feiten en dat kan ik van jou niet zeggen. jij verwijst naar een ander zijn werk en dat is voor jouw objectieve waarheid. maar in mijn geval... ik kan je mijn verhaal vertellen maar daar heb jij bij voorbaat al geen boodschap aan. En dat is wat ik noem eigenwijsheid en niet objectief willen zijn
ik ben het bijna eens met 1 zin van je. en dat is de laatste zin: "Talent heeft uitdaging nodig, een creatieve geest wil niet concentreren op taken." Maar wat vind ik het fijn en gaaf om een boek te lezen. Zonder medicatie gaat dat heel erg slecht en met medicatie gaat dat super.
ik vind ook dat jij geen discussie voert. jij zegt alleen keer op keer jouw standpunt. maar jouw waarheid klopt niet met de feiten die ik heb. je refereert alleen naar het negatieve het positieve zie je niet eens. jij denkt de wereld te kunnen verbeteren door te zegen dat talent uitdaging nodig heeft, een creatieve geest wil niet concentreren op taken. Maar het feit is dat onze maatschappij anders in elkaar steekt. Dus mensen moeten wat en dat is niet jou oplossing!
Kijk de oplossing van een probleem zit niet in het aanvallen daarvan maar in de oplossing die men geeft.
om even terug te komen op de medicatie... ik las van de week op het net dat een dr. in america het volgende: een asperientje is nog gevaarlijker dan methyulfedinaat.
giftige stoffen zijn overal! In de lucht in je eten etc. hier bagataliseer ik geen medicijnen mee. Ik vind medicijnen een voordeel en ik ben er dankbaar voor. Als jij kanker zou krijgen zou je dan al die giftige troep gebruiken die nodig zijn om jou beter te maken?
Maar in jouw discussie komt mij een wel bekent venomeen naar voren, iets aards conservatiefs... mentale ziektes kun je makkelijk met psychotherapie af, daar heb je geen medicatie voor nodig.
ik vind je absoluut geen kritische kijk hebben op de praktijk van de psychiatrie! Je bent enorm eenzijdig... Voor kinderen is het soms een verlossing om medicatie te krijgen, hoe giftig deze volgens jou mogen zijn. ofschoon de meningen verschillen daarover.
IK zal je 1 waarheid vertellen die voor mij voor iedereen geldt. Ook voor jou! Watherver het kost, het is beter 5 jaren korter maar een goed leven met medicatie te leven dan 10 jaar langer, zonder medicatie en één en al ellende te ervaren. Dit geldt voor alle ziektes.
ik neem aan dat jezelf geen adhd'er ben en als je het wel hebt dan heb je het waarschijnlijk in een hele milde vorm.
shalom
06:06 op 22 April 2009
Maar dat psychiaters u voorliegen, en met leugens laten geloven in een hersenziekte en dat u de rest van uw leven zeer gevaarlijke en destructieve medcijnen moet, dat is waar het ons hier om gaat.
Dit zeg jij en niet de psychiaters. ADHD is overgroeibaar voor ongeveer 40 of 60% en daarbij gaat het drukke er over het algemeen grotendeels van as. Hoe kan ik dat nu kan weten. Ja, dat klopt, gelezen in de literatuur. Enne, nog even dit: methylfedinaat wordt wereldwijd meer dan 60 jaar gebruikt, ook voor slaapziekte o.i.d. dus er is kennis over dit medicijn al meer jaren dan jij je kunt voorstellen. Wat is je probleem...
07:51 op 22 April 2009
Dat zal wel ja, maar wat nu indien het onderliggende probleem voeding is? Of te weinig natuur? Of een vergiftiging van de botten?
Indien u zich goed voelt met het gebruiken van ADHD medicijnen zal ik de laatste zijn om geen respect te hebben voor uw keuze, maar daar gaat het hier ook niet om. Het gaat er om dat psychiaters u voorliegen en laten denken dat u medicijnen nodig heeft voor een hersenziekte, tewijl er geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat u daadwerkelijk een hersenstoornis heeft waarvoor medicijnen nodig zijn.
Er zijn ook andere manieren om u te helpen, zoals in het Vereningd Koninkrijk ouders nu opvoedcurssussen gegeven worden wat veel effectiever blijkt voor het kind dan medicijnen.
Maar als een arts u voorhoudt dat 'dé oplossing' een pil is, en u gaat er in geloven, dan is het u niet kwalijk te nemen dat u om een pil vraagt en geen oog heeft voor alternatieven die misschien veel effectiever zijn voor het kind (of uzelf).
Dus indien je 5 jaar korter leeft met een middel dat slechtere resultaten geeft (ADHD medicijnen verergeren de symptomen na 2-3 jaar gebruik n.l.), of dat je gewoon gezond kan blijven met een alternatieve behandeling die ook nog eens effectief is?
Waarom zou je dan toch die medicijnen willen?
De arts zou u het juiste advies moeten geven, maar bij een psychiater kun je daar dus vrijwel nooit van opaan dat hij dat zal doen. Want psychiatrische stoornissen worden niet veroorzaakt door een hersenziekte waarvoor medicijnen nodig zijn. In geen enkel geval, dat is een feit. (een ziekte in de hersenen kan wel de onderliggende oorzaak zijn, maar dan moet je naar een neuroloog en niet naar een psychiater)
De oorzaak kan een combinatie van verschillende factoren zijn, zoals voeding, omgeving, denkprocessen, sociale factoren, lichamelijke ziektes (ook in andere delen van het lichaam dan de hersenen), opvoeding (dagritme/structuur).
Zie ook: Britse moeder: Discipline en opvoeding werkt veel beter dan ADHD-pillen
09:04 op 5 May 2009
Wanneer je dat dan ziet, wat moet je daar dan wel niet van denken als politicus. Vind je het gek dat Strattera nu niet vergoed wordt, en dat ze in de Tweede Kamer vrijwel allemaal (uitgesproken) tegen het etiketeren van kinderen zijn:
Tweede Kamer geschokt over psychiatrische epidemieën onder kinderen
Psychiaters gaan te ver
In vragen aan minister André Rouvoet (ChristenUnie) voor Jeugd en Gezin en staatssecretaris Sharon Dijksma (PvdA) van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap roept D66-Kamerlid Fatma Koser Kaya het kabinet op om deze problemen serieuzer te nemen. D66 wordt gesteund door een ruime meerderheid van VVD, PvdA, SP, GroenLinks, CDA en de SGP.
Koser Kaya:
Lees verder: Tweede Kamer: Psychiaters gaan te ver, ADHD debâcle veroorzaakt ramp