NewScientist: Psychiatrie staat aan de rand van een civiele oorlog
Editorial: Psychiatrische bijbel: het laatste uur heeft geslagen (NewScientist)
Een aangekondigde wijziging van het psychiatrische handboek de Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-IV) naar DSM-V met een forse uitbreiding van het aantal psychiatrische ziekten zal volgens prominente kritische psychiaters ertoe leiden dat tientallen miljoenen extra mensen in Amerika met psychiatrische medicijnen behandeld zullen worden. Medicijnen die levensgevaarlijk kunnen zijn en die bovendien onnodig zijn, vinden ze.
Leiders van de American Psychiatric Association (APA) beschuldigen de kritische psychiaters op hun beurt van het hebben van financiële belangen, welke de kritische psychiaters echter ontkennen.
De psychiatrie lijdt ten opzichte van andere medische specialismen enorm onder het feit dat psychiatrische ziekten niet zijn aan te tonen met objectieve tests. Psychiaters stellen al tientallen jaren dat ze glimpjes hebben opgevangen van de biologische oorzaak van psychiatrische ziekten, maar die claims zijn omstreden en zijn per definitie geen bewijs voor het bestaan van psychiatrische ziekten. Reeds bijna een eeuw heeft de psychiatrie beloften gedaan zoals “we zijn er bijna, in de toekomst zullen we een revolutionaire behandeling kunnen hebben voor de problemen“. Maar tot op heden is de psychiatrie allerminst succesvol en doet de praktijk over het algemeen meer kwaad dan goed.
“Wat betreft depressies en angst denk ik dat we [de psychiatrie] de bevolking geen goed doen, en de cijfers zijn er ook naar. Kijk, we hebben de afgelopen 10-20 jaar een massale toename aan geld in de psychiatrie, en tegelijkertijd een toename aan psychiatrische patiënten!” zegt psychiater dr. Jules Tielens in afl. 6, De Psychiater
Psychiatrie is natte vinger werk. Er is geen medische test om psychiatrische ziekten vast te stellen. Psychiaters diagnosticeren psychiatrische ziekten door iemand vragen te stellen, zijn of haar gedrag te observeren en vervolgens zijn mening te matchen met een stoornis die vermeld staat in de DSM-IV.
Psychose-risico
Een van de omstreden nieuwe psychiatrische diagnoses die psychiaters willen gaan opnemen in de vernieuwde DSM-V is psychose-risico. Psychiaters bepleiten om schizofrenie-patiënten in een vroeger stadium op te vangen. (Schizophrenia Bulletin, vol 35, p 841) Psychiaters schrijven preventief antipsychotica voor in de hoop dat het de progressie van de ziekte zal stoppen.
Antipsychotica hebben echter zeer ernstige bijwerkingen zoals libido-verlies (remmen voortplanting), gewichtstoename, diabetes, bewegingsstoornissen en hartfalen. Daarbij leidt het gebruik van antipsychotica tot een gemiddeld 30 jaar vroegere dood. Ook is het lastig om mensen die ernstig beangstigd zijn die een psychose ontwikkelen en “valse positieven” uit elkaar te houden.
Ondanks dit bepleit William Carpenter, een psychiater verbonden aan de Universiteit van Maryland in Baltimore en voorzitter van het DSM-V comité voor psychose om een extra diagnosticerings categorie “psychose-risico” toe te voegen.
Dit zal psychiaters aanzetten om mensen preventief met het intens giftige antipsychotica te behandelen.
BBC Radio: Psychiatrische bijbel onder vuur
Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.
Bron: BBC Radio
Het ziet er naar uit dat de psychiatrie zich als beroepsgroep aan de rand van het einde bevindt en dat het niet lang meer zal duren voordat het samenhangsel van leugens (dogma) ineenstort. Het is niet meer te redden. De psychiatrie heeft feitelijk niets meer over. Depressie behandeling, ADHD behandeling, schizofrenie/psychose behandeling. Alles ligt onder vuur en de bevolking begint zich in toenemende mate bewust te worden dat de psychiatrie meer kwaad dan goed doet, en dat dit een niet te miskennen feit is. Terwijl er talloze humane alternatieven zijn die wel effectief zijn en die vaak aanzienlijk minder geld kosten voor de samenleving.
Het maximaal haalbare met de psychiatrie is problemen onderdrukken en dat leidt logischerwijs tot meer en meer onderdrukte problemen, wat de praktijk inmiddels ook bewijst.
Daarbij heeft de psychiatrie officieel ook geen bestaansrecht. De menselijke geest is meer dan een product van de biochemische processen in de hersenen. Want het meetbare kan niet aan de basis staan van zichzelf.
Voor meetbare hersenziekten hebben we een neuroloog nodig en voor problemen met de menselijke geest is een expert op dat gebied nodig: een psychotherapeut. Psychotherapie is wetenschappelijk gezien vele malen effectiever dan psychiatrie.
We hebben als mensheid niets aan iemand die op basis van wetenschappelijke fraude en een dogma (complexe samenhang van leugens) gevaarlijke hersenmedicijnen voorschrijft. Er is simpelweg geen bewijs voor een biologische oorzaak voor psychiatrische diagnoses en dus geen rechtvaardiging voor psychiatrische behandeling van de hersenen. De geest heeft oneindig veel mogelijkheden want mogelijkheden geven mogelijkheden. Dat gegeven dienen we te beseffen en te respecteren. Ieder mens en ieder psychisch probleem is geheel uniek!
Het is tijd om de psychiatrie ten einde te brengen in de wereld.
Bron: NewScientist
Depressieweg: RT @FreeSarahMorton: Psychiaters waren de echte auteurs van de Holocaust, maar zijn er nooit voor vervolgd http://t.co/yuspBJb via @zielenknijper
FreeSarahMorton: Psychiaters waren de echte auteurs van de Holocaust, maar zijn er nooit voor vervolgd http://t.co/yuspBJb via @zielenknijper
zielenknijper: Duitse psychiaters erkennen criminele verleden: voortzetting Holocaust 1945-1949 http://t.co/NWc3l3H via @zielenknijper
maancafe: @zielenknijper Proficiat met je 38ste en keep up the good work!
Aukje1980: RT @zielenknijper: Artsennet: antipsychotica gebruik bij kinderen loopt uit de klauwen http://t.co/AcvOvPE via @zielenknijper
QV33N: @zielenknijper ben er net mee gestopt...dacht dat ik nóg gekker werd...LOL!!!
hannekedeboer: PvdA-kamerlid Lea Bouwmeester stelt kamervragen over de ADHD-epidemie http://t.co/5EHBpqn via @zielenknijper
GriJo_Health: Psychiatrie: een zwendel dat haar spil vindt in het uitbuiten van onmacht http://t.co/yjEEfa7 via @zielenknijper
GepkedeLeef: RT @zielenknijper: Psychiatrie: een zwendel dat haar spil vindt in het uitbuiten van onmacht http://t.co/5vve0E0 via @zielenknijper
ggzplaza: Minister Schippers stelt onderzoek in naar voorschrijfgedrag ADHD medicijnen bij kinderen http://t.co/hZ7sK4I via @zielenknijper
aneg1974: Psychiatrie: een zwendel dat haar spil vindt in het uitbuiten van onmacht http://t.co/akiY9Rc via @zielenknijper
MoonConsultancy: RT @diedelicious: leuk mijn weblog is nou ook te vinden op @zielenknijper http://bit.ly/fzr2Bx
diedelicious: leuk mijn weblog is nou ook te vinden op @zielenknijper http://bit.ly/fzr2Bx
Aeolus1969: The Lancet: Moderne antipsychotica zijn dodelijker dan oude soorten antipsychotica http://t.co/TMUnZ8D via @zielenknijper
Cdiepen: @Afwijkend @zielenknijper jullie bedoelen zeker psychiatrische stoornis in combinatie met anti depressiva -is dat zo'n rare combi??
MarjavanderEnde: Hoorzitting ADHD in Tweede Kamer loopt uit op carnaval http://t.co/bUOrx9K via @zielenknijper
Edwin444: I liked a @YouTube videofrom @zielenknijper http://youtu.be/i5IWFDY_oNo?a NOVA reportage: Toezicht op psychiaters
zielenknijper: Prof. dr. van der Steen: Psychatrische stoornissen: rijp voor het vuilnisvat http://t.co/OooCsFs via @zielenknijper
maancafe: Minister Edith Schippers neemt maatregelen tegen groei psychiatrie. Fantastische analyse van @zielenknijper - http://bit.ly/lQpgh8
j4m: @maancafe @zielenknijper Denk dat mevr schippers zelf hard aan psychische hulp toe is...ze staat imo ver buiten de realiteit
BlogPowerNL: @maancafe @zielenknijper zekers, goeie analyse. Ter aanvulling mijn boze blogje http://t.co/sj10H5k
hannekedeboer: RT @maancafe: Minister Edith Schippers neemt maatregelen tegen groei psychiatrie. Fantastische analyse van @zielenknijper - http://bit.ly/lQpgh8
GepkedeLeef: Psychiater: we maken er maar het beste van http://t.co/ErPyCmf via @zielenknijper Peter Hanneman Overveen
DeniesaBoeken: RT @FreeSarahMorton: De mythe van de peuterpuberteit. http://t.co/JJBkSsQ via @zielenknijper
teeuwis: RT @FreeSarahMorton: Ervaringsdeskundigen over dwangopname en dwangbehandeling in de psychiatrie http://t.co/DsPumfM via @zielenknijper
MaaikeHomeopaat: RT @zielenknijper: Britse Minister van Binnenlandse Zaken Theresa May: “Genoeg is genoeg, ADHD medicatie gaat de deur uit” http://t.co/SWx5n9L @zielenknijper
777777710: #FF @SimonsCat @zielenknijper @schildklier @asielamsterdam @Davidvangennep @VegNews @luke_chueh @bob_dob @BrandtPeters @frank_kozik
ggzplaza: RT @zielenknijper: Minister Edith Schippers: “Psychiatrische diagnoses zijn geen echte ziekten”, Psychiaters: stil…...
RochusVerkerk: @zielenknijper www.codepascal.webs.com
GriJo_Health: RT @zielenknijper: De Pers: Antidepressiva is een hoax om pillen te verkopen http://t.co/0di3NpET #Antidepressiva werken niet of nauwelijks.
Tsjunder: Magazine KIJK: Almachtige psychiatrische bijbel DSM-5 is gefundeerd op omstreden theorieën http://t.co/6yXBeuyH via @zielenknijper
heropa: RT @zielenknijper Antidepressivagebruik in Nederland stijgt met 230% in 5 jaar http://t.co/Hx8wzy4Q via @zielenknijper
ZiekVanAngst: Update: Calimero-syndroom http://t.co/EIYOafRc via @zielenknijper
ruuddonker54: Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) vermoedt fraude door GGZ instellingen http://t.co/BVpEb0g4 via @zielenknijper
burovanoppen: @zielenknijper Dank voor jouw reactie! Spijtig is wel dat de innovatie waarover jij spreekt over de rug van de #ggz-klant wordt verkregen!
kjvdvaart: @zielenknijper Sorry, maar ik ben het niet met je stellingname eens. Medicatie is niet zaligmakend maar helaas vaak wel (tijdelijk) modig.
ireneporter2: @zielenknijper Want to meet beautiful russian women? Go signup here HotDateHookUps .com its free and takes just minutes.
zielenknijper: @zielenknijper Hang jezelf niet aan de kapstok!
jorisvdberg: @zielenknijper nou, ik ben nogal allergisch voor religies dus dat komt wel goed...
FiiFii93200: @zielenknijper Schissler http://t.co/iKow682N
precylovekay: @zielenknijper Carolina http://t.co/nAXKd5pK
Marianne_Russo: @zielenknijper Not sure they alter brain perception but agree not all kids need it but some do even short term to be able to acquire tools
livingwithadd: @zielenknijper You might want seriously consider educating yourself about #ADHD instead of blaming parents.
nieuwsklep: @zielenknijper Welkom en bedankt voor het volgen.
DepressieVere: @zielenknijper Na 10 jaar psychosynthese, meditatie, aura, osteopatie enzo begon ik pillen te slikken. Sindsdien denk ik er anders over.
morrissinger: @@zielenknijper Treating medical problms manifesting in the brain. In #specialeducation #law, #ADHD = medical problem, not social/emotional.
ton65jacobs: @zielenknijper Diepe uitspraak. Kan het hier alleen maar mee eens zijn. Heb er heel veel van geleerd. Van mijn "dipje"
NesrineXX: @zielenknijper hahaha
Aeolus1969: RT @zielenknijper: @Aeolus1969 http://t.co/X5t5dbGQ echt een ziek idee, en ze doen het achterbaks! #darwin #atheisme
ProoiReijnhoudt: RT @zielenknijper: #ADHD blijkt ziektereligie, slechte opvoeding oorzaak lastig gedrag (New York Times) http://t.co/KFxMBDSG
sanderoord: RT @zielenknijper: #cognitieve #psychotherapie verhelpt #multiplesclerose #ms bij vrouw! http://t.co/pH20eu01
wendykerkhof: @zielenknijper daarnaast helpt de eigen bijdrage NIET aan vermindering van gebruik van isoleer cellen. Doordat (cont) http://t.co/PJ4oFS94
YouNet_: The YouNet Daily is out! http://t.co/28meR5kQ ▸ Top stories today via @heavyton @zielenknijper @pbeuropa @regioneer @lfjfilho
QueenSparerib: Welkom nieuwe volgers! :-) @Onderwijsvnu @gerardverwij @zielenknijper
GGZzorgen: RT @zielenknijper: @Lectoraat_GGZ Door psychische problemen als ziekte te zien ontneem je mensen de motivatie om te zoeken naar / vechten voor oplossingen!
vilmawinterjoe: @zielenknijper Helemaal met je eens. De ziekte of fenomeen #psychiatrie is iets va de 18de eeuw, #commercieel geworden. #ff @debatop2
MarionS55: RT @zielenknijper: Nieuwe psychiatrische ziekten bij #kinderen: "#dyscalculie" (#rekenstoornis) en #taalstoornis http://t.co/funJ6SlA #dsm5
AntiJgz: RT @zielenknijper: Prof. dr. Paul Verhaeghe: #ADHD is #boerenbedrog, de #psychiatrie begaat #fraude http://t.co/D4fGvlKA
yvke: RT @zielenknijper: http://t.co/AKNd8eut Pillen niet nodig tegen #ADHD, luidde het in 2010. Anno 2012 groeit medicatie onverminderd hard door
YvonneLoef1: RT @zielenknijper: Brits onderzoek: “Mee-roken kan ADHD-gedrag en hyperactiviteit veroorzaken” http://t.co/gmjeDb50 via @zielenknijper
dutch_eagle: Ik heb een @YouTube-video aan mijn favorieten toegevoegdvan @zielenknijper http://t.co/Nsg5ALz4 EO Netwerk repor
Nelmaf: @zielenknijper @SchreuderManon Dream on.
Leonielinssen: RT @zielenknijper: ADHD medicatie leidt tot slechte prestaties op school (20 jarig Raine-onderzoek) http://t.co/sl7gFPuq via @Afwijkend
helenpleiter: RT @zielenknijper: ADHD medicatie leidt tot slechte prestaties op school (20 jarig Raine-onderzoek) http://t.co/sl7gFPuq via @Afwijkend
WizardWise: RT @zielenknijper: ADHD medicatie leidt tot slechte prestaties op school (20 jarig Raine-onderzoek) http://t.co/sl7gFPuq via @Afwijkend
Wim_Bouman: RT @zielenknijper: ADHD medicatie leidt tot slechte prestaties op school (20 jarig Raine-onderzoek) http://t.co/sl7gFPuq via @Afwijkend
maikivog: @zielenknijper helpt u me mee de 1000 te halen ik verzamel oude mobieltjes in voor #stichtingdeopkikker #dtv RETWEET=FIJN
MarieJoseGMH: RT @zielenknijper: ADHD medicatie leidt tot slechte prestaties op school (20 jarig Raine-onderzoek) http://t.co/sl7gFPuq via @Afwijkend
Sandronique: @zielenknijper @MarieJoseGMH @Afwijkend Omdat Ritaline 30% zuiverder dan cocaïne is! "Legaal" je kind aan de harddrugs. Erger; gedwongen...
zielenknijper: RT @maikivog: @zielenknijper helpt u me mee de 1000 te halen ik verzamel oude mobieltjes in voor #stichtingdeopkikker #dtv RETWEET=FIJN
DorienKok: The Dorien Kok Daily is out! http://t.co/mA1mAP38 ▸ Top stories today via @zielenknijper @_onderwijs
SchreuderManon: @zielenknijper @Nelmaf Vraag het ajb eens aan jouw shrink.Collega shrink zegt slechts 10%.Is vermaarde autoriteit op vakgebied.
ConstantijnVr: RT @zielenknijper: @Leonielinssen #psychiater is een neparts, #eigenbijdrage verlegt macht naar pat. en zo belangenbehartigers, voorkomt misdaden menselijkheid
BrasaCoevorden: @zielenknijper @afwijkend @Wim_Bouman Het wordt gezellig druk in de apenboom ... http://t.co/y6SucMW1
Vonnefanclub: @Zielenknijper: Kan haar dieet er de oorzaak van zijn dat @YvonnevanH pedofiel is? http://t.co/3aqiH5RY Of is er een andere oorzaak?
Aeolus1969: RT @zielenknijper: Hoogleraren in Australië: "ADHD symptomen zijn normaal kindergedrag" http://t.co/VWXlJBv8 #adhd #fraude #ziektereligie
ZiekVanAngst: @zielenknijper @BrasaCoevorden @afwijkend @Wim_Bouman,
mee eens, mensen mogen verschillend zijn, dat is geen ziekte, maar eigenheid
GeraOverijssel: RT @BrasaCoevorden: @ZiekVanAngst @zielenknijper @afwijkend @wim_bouman Dus vanaf nu geen paracetanootje, maar een apennootje bij hoofdpijn. Of ... een banaan!
nieuwsklep: @zielenknijper http://t.co/VMmjf403
selwyndonia: RT @zielenknijper: Antidepressiva veroorzaken onvruchtbaarheid bij mannen http://t.co/kV6122Wu via @zielenknijper
Roelfina090444: RT @zielenknijper: Dagblad De Pers: ADHD medicijnen veroorzaken agressief en crimineel gedrag en maken kinderen verslaafd http://t.co/Yu559egt
blondblondblond: RT @zielenknijper: Hoogleraar: Antidepressiva oorzaak ernstige geweldsmisdrijven en Nederlandse rechters nemen het niet serieus http://t.co/VKNUXLMv
SoulRebel73: RT @zielenknijper: Hoogleraar: Antidepressiva oorzaak ernstige geweldsmisdrijven en Nederlandse rechters nemen het niet serieus http://t.co/VKNUXLMv
0XFatimaX0: RT @zielenknijper: Hoogleraar: Antidepressiva oorzaak ernstige geweldsmisdrijven en Nederlandse rechters nemen het niet serieus http://t.co/VKNUXLMv
joukjebroier: RT @zielenknijper: #ADHD medicijnen veroorzaken psychosen en agressie en het aantal antipsychotica voorschriften aan kinderen stijgt hard http://t.co/bzdVaele
FrankvanWijck: @zielenknijper Openbare apotheken moeten kansen ziekenhuisverplaatste zorg nú pakken. http://t.co/PP12gMA7
emilysteenbakke: @zielenknijper #ADHD de diagnose adhd wordt veel te snel gesteld en medicijn gegeven.Er zijn drukke kids en laat ze buiten spelen
MarieJoseGMH: RT @zielenknijper: VPRO Noorderlicht "Gesjoemel met zelfmoordcijfers" http://t.co/DiiMxLO1 antidepressiva blijkt zelfmoorden te veroorzaken onder jongeren
GGZzorgen: RT @zielenknijper: http://t.co/Z4noqu9M Minister vestuurt kritische brief aan alle artsen in Nederland over de ADHD epidemie
help_straatkind: RT @zielenknijper: http://t.co/Z4noqu9M Minister vestuurt kritische brief aan alle artsen in Nederland over de ADHD epidemie
yvke: @zielenknijper hopelijk heeft de minister ook Mevr. L Pelser gehoord over ADHD http://t.co/vnkbmMTI
hardlopert055: @ton65jacobs @zielenknijper onzin
jill3007: RT @ton65jacobs: Eh... RT @zielenknijper: Antidepressiva is het nieuwe bidden maar niet tot God of een betere toekomst. Men richt zich tot de duivel
MarieJoseGMH: RT @zielenknijper: Klaagbede Belgische psychiater: "we moeten terug naar het gewone zoals een gesprek met een psychiater" http://t.co/7QqYlHvv
Twulpverlener: RT @zielenknijper: UT: ACT (psychotherapie) en Mindfulness is effectief voor verhelpen psychische problemen http://t.co/v2uKGCse via @zielenknijper
Ellynieuwenhuiz: RT @zielenknijper: Studie toont aan dat #antipsychotica hersenschade veroorzaakt die door #psychiatrie wordt aangevoerd als bewijs ziekte http://t.co/OfcLRZf3
030Caro: @zielenknijper Dank voor je berichten, ik ga binnenkort lezen. Op computer is handiger dan op gsm zoals nu :)
Theejaja: @zielenknijper psychiater uit Nijmegen verzamelde kinderporno, vandaag berecht;240 uur werkstraf en 1 jaar voorwaardelijke celstraf!!
MarieJoseGMH: RT @zielenknijper: VPRO: psychiatrie was leerschool Holocaust http://t.co/20nni0Kl psychiaters begonnen al met moorden in 1914, toen bestond Nazi partij niet
paarseanne: RT @zielenknijper: Jonge Nederlandse meisjes meer dan een jaar in een isoleercel opsluiten bijvoorbeeld (2010), welk goed mens doet zoiets, en dan een 'arts'?
MarieJoseGMH: er ZIJN wel degelijk goede psychiaters die ECHT mensen en kinderen helpen @zielenknijper @paarseanne
OswaldRoch: RT @zielenknijper: @paarseanne psychiatrie heeft ziekelijke ideologieën, farmacie miljarden winst als belang, samen drijven ze elkaar/houden elkaar in stand
JDreport: RT @MarieJoseGMH: vreselijk “@zielenknijper: 'Antidepressiva verdubbelen risico op zelfmoord bij jongeren' http://t.co/eFeKtRnb via @nunl”
ChicareZwolle: RT @zielenknijper: Wat willen psychiaters in de hersenen van kinderen, terwijl er geen bewijs is voor ziekte en er zoveel aanwijzingen zijn dat het slecht is?
Rvandenberg1968: RT @zielenknijper: @MarieJoseGMH @paarseanne zie verhaal van prof. Treffers, psychiater die bewust werd dat hij slecht was voor kinderen http://t.co/2slXRNwj
NaytDX: @zielenknijper @GSD_SteVB @RichardDawkins People have a right to believe in atheism.
FreeSarahMorton: Eugenetica aan de basis van psychiatrische behandeling http://t.co/0i84ef8q via @zielenknijper
BF55: @zielenknijper @MarieJoseGMH Tweet van @wdekanter ging over Jellinek, dat wil zeggen verslavingszorg. Niet over psychiatrie. #GGZ
Icesurfer1: RT @zielenknijper: Het is afgelopen voor de psychiatrie in Amerika http://t.co/62OPQJRs via @zielenknijper
zielenknijper: Professor: ‘Na kritiek op ADHD-medicatie zijn veel diagnoses vervangen door bipolaire stoornis’ http://t.co/FnZK9o3s via @zielenknijper
GLangeveld: RT @zielenknijper: Het is afgelopen voor de psychiatrie in Amerika http://t.co/62OPQJRs via @zielenknijper
kalahiri: @zielenknijper En dan gaat het alleen nog maar om marihuana. Triest.
maancafe: Professor: ‘Na kritiek op ADHD-medicatie zijn veel diagnoses vervangen door bipolaire stoornis’ http://t.co/ct8gpfWx via @zielenknijper
Anita_L_: @maancafe @zielenknijper Wat eng... Vind sowieso dat ze te snel naar Adhd verwijzen.
DROLI4: Professor: ‘Na kritiek op ADHD-medicatie zijn veel diagnoses vervangen door bipolaire stoornis’ http://t.co/7MHb4RPC via @zielenknijper
SPZeist: @zielenknijper 140 lettertekens zijn beetje vaag , mail ons gerust u verhaal via zeist@sp.nl
heckamanknhk5: @zielenknijper http://t.co/ld92uTpq
weakylegs: @zielenknijper Ik zie dat het anders is vanuit mijn ervaring-betrokkeneid bij mensen met #schizofrenie. Kom jij daar ook ?
nandajansen37: Jij ook heel veel dank @zielenknijper voor het RT'en hoop dat @wensenboom ook meer volgers krijgen #mensenelkaarhelpenalsishetzoklein!
MFAertssen: RT @zielenknijper: psychiatrie is letterlijk pillen proppen en ga maar weer naar huis, en die pillen doen problemen escaleren maar dan ligt het aan de ziekte
lsz_nl: @zielenknijper Inderdaad: stigma zal pas verdwijnen als werkers in de ggz in de kern veranderen en machtstructuren transparant worden!
KinderenNL: @zielenknijper Bedankt dat je ons volgt via #Twitter en welkom!
tijmennnn: @zielenknijper @zhengou Ok.
MadamLotte: @zielenknijper stoornissen. Deze richting, sluit hier goed bij aan.
ZhengOu: RT @zielenknijper: @ZhengOu @tijmennnn psychiatrie is een malversatie, het hoort niet te bestaan, psychologie is zuiver wetenschappelijk
Leliebel: “@zielenknijper: Antipsychotica voorschriften aan kinderen steeg in 2010 met 49%” Wie is hier ziek? #eng #heeleng
verpleegkoach: @zielenknijper en wat dacht je van de ouders vd kinderen die toestemming geven voor zware medicatie. #weeskritisch
Barry_Oosterhof: @Leliebel @zielenknijper De maatschappij trekt het niet. Die lastige rot kinderen ook altijd. Klote he? Bah...
All4wan: RT @Leliebel: “@zielenknijper: Antipsychotica voorschriften aan kinderen steeg in 2010 met 49%” Wie is hier ziek? #eng #heeleng
kalahiri: RT @zielenknijper Hersenen kunnen veranderen voor wat je nodig hebt en wil, hun aanpassingspotentieel is enorm. http://t.co/GyVrEpFt
MJGeurtsen: RT @Leliebel: “@zielenknijper: Antipsychotica voorschriften aan kinderen steeg in 2010 met 49%” Wie is hier ziek? #eng #heeleng
annettewessels: RT @Leliebel: “@zielenknijper: Antipsychotica voorschriften aan kinderen steeg in 2010 met 49%” Wie is hier ziek? #eng #heeleng
Sambamagico: @kalahiri @zielenknijper Hoezo onzin?
HydieBreda: RT @kalahiri: Nu een uur lang interessante discussie over de onzin van Dick Swaab en zijn hersen-waarheid op #radio1. cc. @zielenknijper
Barry_Oosterhof: @zielenknijper Wanneer krijg ik je reactie?
exhibitiontiz: @zielenknijper >bij de juiste -maar incorrecte- annames krijg je de juiste -dus incorrecte- bewijzen er gratis bij
GriJo_Health: RT @zielenknijper: Tientallen miljoenen euro's belastinggeld verdwijnt er jaarlijks in de psychiatrie naar onder meer onderzoek naar genen voor ADHD
MWF_vd_Hoogen: @Leliebel @zielenknijper Dat is ieders goed recht, maar besef wel dat je je geen garanties hebt voor #veiligezorg. http://t.co/F9cClAsI
DiscriminatieZk: RT @zielenknijper: Selectieve vervolging van criminelen op basis van psychiatrische diagnoses (TBS) is discriminatie volgens VN: http://t.co/tSSe1hRg
Boekentips3: @zielenknijper Heb jij het boek 'Wij Zijn Ons Brein' al in huis? Aanradertje en nu geen verzendkosten! http://t.co/2g2AP43h 70
DWvdLnl: De Waarheid v/d Leugen - Dutch is out! http://t.co/skCOE5jc ▸ Top stories today via @zielenknijper @erwinpeeters
joukjebroier: RT @zielenknijper: Richtlijn voor psychiaters: “Stuur patiënten met zelfmoordwens de straat op” http://t.co/yWhpDZgE #NS en #PRORAIL en #VVMC woedend
MarieJoseGMH: RT @zielenknijper: Richtlijn voor psychiaters: “Stuur patiënten met zelfmoordwens de straat op” http://t.co/yWhpDZgE #NS en #PRORAIL en #VVMC woedend
dreoudman: RT @zielenknijper: Richtlijn voor psychiaters: “Stuur patiënten met zelfmoordwens de straat op” http://t.co/yWhpDZgE #NS en #PRORAIL en #VVMC woedend
brigittjedidja: Richtlijn voor psychiaters: “Stuur patiënten met zelfmoordwens de straat op” http://t.co/REIzRS5U via @zielenknijper
Alishagirl1: RT @brigittjedidja: Richtlijn voor psychiaters: “Stuur patiënten met zelfmoordwens de straat op” http://t.co/REIzRS5U via @zielenknijper
LRiupassa: RT @zielenknijper: Problemen in het lichaam kunnen een oorzaak zijn van depressieve emoties, ter bescherming om je te zeggen: spaar je energie
miketomale: politiekvandaag is out! http://t.co/aPQ8OMCd ▸ Top stories today via @henkeningrit @laurakassandra @zielenknijper @dagtaak @politiekrheden
MarieJoseGMH: RT @zielenknijper: Al in 1914 begon de psychiatrie met het vermoorden van patiënten met honger diëten, nog voordat de Nazi-partij bestond http://t.co/9ACYx64l
bwydooghe: Geschiedenis 24 - Psychiatrie als leerschool voor de holocaust | @scoopit via @zielenknijper http://t.co/riZgJWbj
MaaikeHomeopaat: RT @zielenknijper: Telegraaf: Adhd meestal geen ziekte, hersenen kinderen onnodig behandeld http://t.co/SmBYZSMD via @telegraaf #adhd #ziektereligie
lorraineHiddes: RT @zielenknijper: Telegraaf: Adhd meestal geen ziekte, hersenen kinderen onnodig behandeld http://t.co/SmBYZSMD via @telegraaf #adhd #ziektereligie
NicoliendeKroon: RT @zielenknijper: Telegraaf: Adhd meestal geen ziekte, hersenen kinderen onnodig behandeld http://t.co/SmBYZSMD via @telegraaf #adhd #ziektereligie
ADHD_in_Beeld: ADHD in Beeld is out! http://t.co/pIJlNFfS ▸ Top stories today via @carolinevbommel @gezinnig @coachinglisse @adhdnetwerk @zielenknijper










09:26 op 27 December 2009
11:04 op 27 December 2009
# BenFV, 07 september 15:39: Tijd dat deze barbaarse methode wordt afgeschaft, ongeacht of het onder dwang of niet wordt gedaan. De schade is vaak (en niet soms zoals hier eufemistisch wordt gezegd) zeer groot en het positieve resultaat (dat inderdaad soms(!) wordt ervaren), wordt meestal zwaar overdreven.
# Maarten, 07 september 17:22: Idd een barbaarse methode waar heel veel onherroepelijke schade mee wordt aangericht.Er zijn alternatieven die net zo ouderwets zijn en misschien wel beter werken. Neem b.v. slaapdeprivatie.
# Pieter, 07 september 18:50: Het label 'barbaars' gaat mij veel te ver. Als uit onderzoek blijkt dat de bijwerkingen niet op lange termijn blijven, kan je aannemen dat dit voor het overgrote deel van de mensenen ook opgaat. Natuurlijk blijven daar de uitzonderingen op de regel, die wel last houden van klachten. Daarbij kun je jezelf dan alsnog afvragen of deze klachten wel veroorzaakt zijn door de ECT of door iets anders. Kortom, gewoon afgaan op resultaten van onderzoek en niet op onderbuikgevoelens van een te emotioneel betrokken PvdA-kamerlid.
# Marianne Peltenburg, 07 september 18:52: Wat een kulargument van die psychiater.
Electroshock mag nooit onder dwang toegepast worden.
Hans Spekman krijgt mijn volle steun.
Marianne Peltenburg
# wimtencate, 07 september 20:01: Manisch Depressief en dat al 25 jaar. Vooral de laatste drie jaar waren verschrikkelijk. Mijn psychiater te Gouda heeft mij toen door verwezen naar het Erasmus voor behandeling op vrijwige basis met ECT.Na 11 behandelingen was ik uit mijn zware depressie.Ik vond het filmpje in Eenvandaag heel erg negatief.Ik ben gelukkig met ECT geholpen.
# O.K., 07 september 21:35: Gevaarlijke handeling. De psychiater in het programma vergelijkt ECT onterecht met een fietslampje. Hij doelt dan misschien op elektrisch vermogen en zeker niet op de dynamospanning. De ECT spanning is tot ca. 400 Volt. Dat is potentieel dodelijk en het is volkomen zot om dat (meer dan de netspanning!) op iemands hoofd aan te sluiten.
# Alfred Wams, 08 september 04:02: Ik ben nu vijftig jaar. In mijn jeugd en als 19 jarige ben ik twee maal onder dwang behandeld met elektroshocks. Van de medicatie die je daarbij soms ingespoten krijgt, die je spieren willekeurig doen bewegen (confulsie), heb ik best ernstige darmproblemen gekregen en had ik mijn hele jeugd buikpijn. Nooit heeft iemand mij verteld waarom ik werd gearresteerd en meegenomen maar ik ga er vanuit dat het komt omdat ik erg links ben en in de kerk vertelde dat het heilig avondmaal niets anders is als eenvoudig slavenbrood waarmee Jezus zijn lichaam vergeleek. De heilige beker met de wijn niets anders als een manier om dank te zeggen (het nieuw verbond) voor wat er in het beloofde land aangetroffen zou worden. Ik wist gewoon teveel over recht en onrecht. Als je iemand een gevaarlijk wapen geeft dan zal het gebruikt worden ook! Het is gemakkelijk praten over nut en noodzaak van deze behandeling maar vergeet daarbij niet dat de psychiatrie, hun behandelingen en medicamenten aan geen enkele beschermende voorwaarde hoeven te voldoen. Ze mogen de vreselijkste bijwerkingen hebben en hoeven niet bewezen te werken. Een psychiater staat verder bijna boven de wet omdat iedere behandeling na drie weken een gedwongen behandeling is. De laatste jaren zijn die artsen vreselijk door de mand gevallen met hun behandelingen dus waar praten we dan nog over. Alle wrede behandelingen moeten de psychiatrie uit. Ze hebben mijn hersenvlies ook geprobeerd te beschadigen met een zogenaamde schedel-breek behandeling, dan zetten ze klemmen aan weerskanten op je hoofd en slaan ze er op. Om het op een mishandeling te laten lijken werd ik verkracht. Van al de keren dat ik daar gebracht werd, terwijl er altijd een hulpofficier van justitie komt, heb ik echt nooit een reden kunnen achterhalen. Ik heb mijn opleiding moeten opgeven en ben altijd werkeloos gebleven. Is dat nou eerlijk? Sla de psychiatrie al hun middelen uit handen. Of ga er nooit mee akkoord dat iemand jou iets noemt want zij zijn niet eerlijk genoeg om de deur daar voor jou open te houden.
# albert k., 08 september 12:30: Heb van dichtbij de zegeningen van electroshocks ervaren.
Welke depressieve persoon is in staat een weloverwogen oordeel te geven betreffende het al of niet toestaan van de behandeling.
Niet stoppen!!!
# Joke de Roo, 08 september 12:35: Wat hier gebeurt is vreselijk. Zo behandel je mensen en dieren toch niet!!! Ik wil vooral refereren aan het filmpje dat begint met het onder stroom zetten van een hulpeloos konijn. Dat het gebeurt is al vreselijk, maar het feit dat deze beelden zomaar ineens op het scherm verschijnen, zonder enige waarschuwing. Walgelijk! Als je al niet depressief bent, word je het wel op deze manier. Sorry.
# Objectief, 08 september 13:46: Wat laten mensen zich toch leiden door een item waarbij het (begrijpelijke) jeugdtrauma van een Tweede Kamerlid aandacht krijgt. Uit de literatuur blijkt dat 2% blijvend (mild) geheugenverlies hebben. Zo'n 40% heeft dit kort na de behandeling maar dat trekt dus bij. (Gelukkig wordt er in het item niet vergeleken met de bijwerkingen en effectiviteit van andere behandelmethoden zodat kijkers een gegrond oordeel kunnen vellen.) Daarnaast kan het alleen in zeer uitzonderlijke situaties onder dwang worden toegepast. Een sterk staaltje journalistiek gebaseerd op het subjectieve trauma van een Tweede Kamerlid, waardoor de therapie in een kwaad daglicht wordt geplaatst.
# Wim , 08 september 15:15: Het filmpje is tendentieus en niet in overeenstemming met de waarheid. Electroconvulsietherap ie vindt tegenwoordig plaats onder narcose en strikt medisch toezicht. Voor een kleine groep clienten met ernstige depressies waar andere vormen van behandeling geen effect hebben, is dit een waardevolle vorm van behandelen. In de regel na toestemming van de goed geïnformeerde client. En als het onvrijwillig gebeurt, is dat altijd onder toezicht van de Inspectie Gezondheidszorg en een rechter.
# prefab, 09 september 09:03: Ik vind de reportage (groot woord voor een dergelijk tendentieus, nauwelijks onderbouwd item) erg suggestief. Ik zou de heer Spekman aanraden in therapie te gaan voor traumaverwerking. Uiteraard is elk gedwongen medisch handelen een zaak van ethische regelgeving, niet alleen in de psychiatrie. Het is alleen erg jammer dat alleen negatieve reacties te zien waren in het item. Persoonlijk heb ik een heel goeie ervaring met ECT. De uitgezonden beeldfragmenten waren zeeer gedateerd. Ben benieuwd hoe mensen tegenwoordig reageren op hoe wij 50 jaar geleden kiezen trokken of hartoperaties uitvoerden.. Lijkt me ook erg onplezierig om naar te kijken.
# Ed, 09 september 17:32: Ik heb in 2004 zelf zo'n 15 x een ECT-behandeling gehad op vrijwillige basis, omdat ik last had van een ernstige depressie, maar het hielp niet. Ik heb weinig van de ECT-behandeling zelf gemerkt, omdat dat dat tegenwoordig onder volledige narcose gebeurt. Ik veranderde echter wel in een soort zombie. Ik wist bijvoorbeeld de weg niet meer in mijn eigen woonplaats en ik heb daar nog steeds moeite mee. Er trad ook ernstig geheugenverlies op; ik ben hele stukken uit mijn leven compleet kwijt. Voor mij dus nooit meer ECT.
# Psychiater, 09 september 22:19: Beelden die bedoeld zijn om te shockeren, een politicus met een persoonlijke mening die voorbij gaat aan de huidige zeer zorgvuldige praktijk van indicatiestelling en uitvoering van ECT. Ik vraag mij af of de betrokken journalisten zich realiseren dat zij hiermee (onbedoeld?) schade kunnen aanrichten bij patiënten en verwanten die te maken krijgen met een soms levensbedreigende ziekte, waarvoor ECT een uitkomst kan bieden.
Wat kan de bedoeling zijn van journalistiek waarbij beelden worden getoond die volstrekt niet gerelateerd zijn aan het onderwerp dat aan de orde is. Wat heeft een stuiptrekkend konijn te maken met behandeling van ernstig depressieve mensen?
Waarom wordt voorbij gegaan aan de wijze waarop deze behandeling tegenwoordig wordt uitgevoerd. Een behandeling die levensreddend kan zijn en die door verpleegkundigen, psychiaters, anesthesisten, e.a. volgens de (wereldwijd) geldende professionele standaard wordt toegepast en waar geen professional zelf voordeel mee wint.
Ik geef hier graag ook enige uitleg:
Het gaat hier om een behandeling, die zowel voor de patiënt als de professional ingrijpend en intensief is, maar waarbij de uitvoeringspraktijk in Nederland zeer zorgvuldig is en waarbij de beroepsgroep zich toetsbaar opstelt. Niemand zal ontkennen dat er, zoals bij elke behandeling, negatieve neveneffecten kunnen zijn, maar deze moeten altijd worden afgemeten t.o.v. de ernst van de te behandelen ziekte; dat geldt evenzo voor de behandeling van lichamelijke aandoeningen. De patiënt en naastbetrokkenen worden in de voorlichting hierover uitgebreid geïnformeerd (informed consent procedure) om zo een afweging te kunnen maken. Dat uitvoering onder dwang ongewenst is, spreekt voor zich. Indien, meestal vanwege een (levens)bedreigende situatie dwangbehandeling moet worden overwogen, dan bestaan daar strikte procedures voor (rechter, Inspectie). Gelukkig is dat slechts sporadisch aan de orde, hetwelk ook blijkt uit de cijfers van de Inspectie. Als het echter aan de orde is, vraagt dat veel van niet alleen de patiënt en diens naastbetrokkenen maar ook van de betrokken professionals, niet alleen inhoudelijk en procedureel maar ook emotioneel.
Elke vorm van dwangbehandeling wordt direct gemeld bij de Inspectie en vindt pas plaats na een second opinion door een niet bij de behandeling betrokken psychiater. Het is voor een behandelaar overigens gemakkelijker om van dit alles af te zien en geen dwangbehandeling te overwegen maar dan laat deze patiënt wel in de kou staan.
Het is beschamend dat een volksvertegenwoordiger op grond van persoonlijke emotionele en volstrekt niet wetenschappelijk onderbouwde argumenten wil bewerkstelligen dat professionals gedwongen worden om ernstig zieke patiënten in de kou te laten staan.
Ter toelichting: ik ben ouderenpsychiater en teamleider ECT bij een grote GGZ-instelling waar ECT volgens de geldende professionele standaarden wordt toegepast in samenwerking met het belendende algemeen ziekenhuis.
9/9/2009
# stenley, 10 september 00:11: een baarbaarse methode.
alleen, alleen een baarbaarse kabinet kan een baarbaarse methode goedkeuren.
een normale mens keurt zo iets nooit goed.
# Jan, 10 september 09:53: Ik werk als verpleegkundige in de psychiatrie en op de afdeling waar ik werk krijgen een aantal mensen 2 keer in de week ECT. Het is een zegen dat de behandeling bestaat. Het heeft vele mensenlevens gered. Bovendien is het een hele humane behandeling. Mensen liggen niet met te trillen en te schudden omdat ze spierverslappers en narcose krijgen en weten daar niets meer van. Ook is geen familie aanwezig hoewel ik daar tegenwoordig geen bezwaar meer tegen zou hebben. Een week geleden hadden we nog zo'n patient die niet meer at en dronk en van angst verstijft op bed lag. Na 12 behandelingen is ze vorige week fluitend de deur uit gelopen. Ja er zijn geheugenproblemen, maar de meesten hebben na 7 maanden een beter geheugen dan voor de ECT. Er worden alternatieven ontwikkeld, maar die zijn nu nog niet goed genoeg.Tot die tijd moeten we met dit middel vele levens redden. Ook onder dwang.
Voor meer informatie zie
http://www.psy.nl/file admin/files/psyarchief /Ziektebeelden/Depress ie_en_bipolaire_stoorn is/Dossier_ect.pdf
en de nieuwe richtlijn die net uitgekomen is waarin de patiënt meer inspraak krijgt.
http://www.psy.nl/nieu ws/meer-nieuws/nieuwsb ericht/article/herzien e-richtlijn-electrosho ck-geeft-patient-inspr aak/?no_cache=1&cHash= fe9e0bc8a9
# prefab, 10 september 17:22: Ik wil ''Jan'' en de ''psychiater'' bedanken voor hun professionele reactie op dit onderwerp. Het is doodzonde dat dit slechts beperkt, hier op internet, gelezen kan worden. Inderdaad, schade inmiddels aangebracht door het item is niet zo weg te poetsen. Het zou 1vandaag sieren een beter onderbouwd item over dit onderwerp uit te zenden, met daarin zowel argumenten voor als tegen ECT. Wat genuanceerder en beter geïnformeerd zou de journalistiek de kijker beter van dienst zijn.
# Jeroen, 12 september 18:00: Of je nu voor of tegen het toepassen van electroshocks bent, als dit onder dwang gebeurt vind ik het iets anders. Ik vind dat je als burger het recht moet hebben, een behandeling die potentieel zo schadelijk is, moet kunnen weigeren, zelfs als je dat het leven kost. Het is mijn eigen lichaam, en mijn eigen leven, niet dat van iemand anders. Dus, mijnheer de psychiater, afblijven. als ik dat zeg!
# Rosa, 14 september 11:46: Dit is gewoon een gemoderniseerde herhaling van het folteren van mensen in de geschiedenis. Maar dit keer gewoon met een witte jasje aan. Oppassen geblazen dus!
Er zijn gelukkig andere methodes om je gelukkiger te voelen. Dus doe jezelf dit niet aan!
# Machine
Zoals je op wikipedia kan lezen worden in Nederland mensen gedwongen geschoked met electriciteit. In 2008 waren dit 19 mensen. Ik zit zelf in de situatie van conflict met de directeur van Dimence een ggz instelling en ze doen ook aan gedwongen electroschocks. In de komende rechtzaak zal aan de orde komen dat ik op het internet heb gepubliceerd hoeveel mensen er zijn gestorven. Ik heb honderden audio opnames waaron sex tussen psychiater en cliente. En opnames die erg schokkend zijn.
Het is echt afschuwelijk als de patienten 1 voor 1 om je heen verdwijnen, dat wil zeggen doodgaan, meestal erg jong. De directeur heeft mij te kennen gegeven een eeuwige isoleercel te hebben en dat erdaar wel plek is om zijn organisatie Dimence te beschermen. Nu is het zo dat ik heb geschreven over de overleden mensen wat hun laatste woorden waren, hoe ze dachten over de mensen die 'goed' voor hun moesten zorgen.
Op een opname van voor de directeur wist dat ik publiceerde over schenden van mensenrechten in de psychiatrie in Nederland geeft de directeur duidelijk aan geen gedwongen electroschocks te willen toepassen. In komende rechtzaak zal hij een absolute Rechterlijke Machtiging krijgen, dus er staat mij iets verschrikkelijks te wachten. Bid voor mij dat ik snel en pijnloos... Je begrijpt het wel. DIT IS DE HEL. PS De opnames zijn niet meer in mijn bezit, ze zijn in handen van andere mensen, dat heb ik bewust gedaan, om als ik dood ben gemaakt of gedwongen zelfmoord te plegen, van zo'n injectie voelt het of je in brand staat, en ook voel ik dan heel erg veel pijn over mijn hele lichaam.
# Marielle G., 18 september 17:17: Naar aanleiding van de uitzending stuur ik deze reactie. Ik heb uit mijn nabije omgeving te maken met ECT behandelingen. Bij deze persoon helpen de behandelingen perfect. Ik vond de uitzending zeer negatief benaderd en niet realistisch. Ik weet er is idd geheugenverlies maar wat zou je liever willen.
Zelfmoordneigingen of geheugenverlies. Ik zou het wel weten. Die mevrouw Aarts vond ik zeer vervelend, aangezien ze het alleen maar heeft over haar geheugenverlies maar niet hoor of de behandeling heeft geholpen tegen haar depressie. Dat is iets wat ik zou willen weten.
Maar het is nu eenmaal zo dat de mensen over dingen aan het discussieren zijn over zaken waar ze geen moer van af weten. Dus die mensen moeten gewoon hun mond houden en mogen hier helemaal geen oordeel over vellen.
# E.W., 18 september 19:46: Een zeer tendensieus en gedateerde reportage. Een slechte zaak dat een volksvertegenwoordiger mensen in nood zo op het verkeerde been zet. Uiteraard moet een beslissing tot ECT behandeling goed overwogen worden, maar graag stel ik een positief beeld tegenover het beeld dat in de reportage wordt geschetst. Wij zouden als gezin met twee jonge kinderen een zeer slechte toekomst tegemoet zijn gegaan, gezien de zware psychotische depressie van mijn man. Een tot twee weken na de behandeling was mijn man een zombie, maar klaarde daarna snel op. Nu jaren later leven wij nog steeds als een gezellig gezin; mijn man neemt volledig deel aan dit gezinsleven. Alleen een beperkt aantal dingen uit zijn ziektetijd weet hij niet. Zonder de ECT behandeling hadden wij het niet gered.
ECT is een soort reset. Uiteraard moeten patient en gezin er vervolgens onder begeleiding (en soms ondersteund door indicatie) hard aan blijven werken om terugval te voorkomen.
# ostara, 18 september 21:10: - kun je deprssief worden van geheugenverlies na electroshock-behandeli ng?
- kun je verslaafd raken aan electroshocks?
- is deexorbitante verhoging van het aantal shocks het gevolg van bezuinigingen op medicatie/ psychotherapie/gedrags therapie?
# mw j.m.h. krebs, 21 september 02:27: mijn moeder, in 1991 overleden, hebben zij vanaf 2e helft jaren vijftig, ruim 30x geshockt in oegstgeest. oorlogservaringen. heeft het geholpen???NEE! Zou al die psychiaters die daar zo,n voorstander van zijn zelf weleens even willen shocken (kinderlijk) maar de pijn om haar is altijd gebleven! NEE dus tegen shocks. verkeerde probleemoplossing!!!
# rouke, 22 december 01:12: Deze (erg late) reactie is gericht aan 'psychiater' (die niet met eigen naam durft te reageren; niet geheel verwonderlijk.):
U mag dan wel ouderenpsychiater zijn; er zijn jaren van pure mishandeling aan vooraf gegaan voordat u & uw collegae tot ENIG inzicht zijn gekomen.
Hoe kwam dat ookalweer?
Let's recap; er zijn bij 100.000-en personen jaren lang "medicijnen" e.a terroristische praktijken toegepast om achter de volgende zaken te komen:
- de meeste depressies komen niet uit het hoofd;
- "psychose" & "schizofrenie" zijn jarenlang overtrokken "diagnoses" geweest;
- De zorg & dan met name de GGZ veroorzaakt meer doden dan drugs- & alcohol in het verkeer veroorzaken;
- Pas nadat er vele -terechte- procedures tegen de farmabagger zijn gevoerd in de VS is men tot het "inzicht" gekomen dat de farmaindustrie wat extra proefpersonen nodig had om geld te verdienen & om project MKultraII door te pushen onder 'n andere noemer. (maar hé who caresdat psychiaters e.a "hulp"verleners zichzelf niet als schuldigen kunnen aanwijzen?) Ohja, UZELF!!! U bent terrorist & niets anders.
Voor het geval iemand weer denkt; dit is geen vriendelijke respons. Dat klopt helemaal; nu kan diegene zich afvragen hoe dat nu komt.
3x raden lijkt me afdoende.
De psychiatrie is zoals Scientology al jaren verkondigd de industrie des doods.
Ben zelf geen scientology aanhanger oid, maar wat dat betreft hebben ze 'n sterker argument dan de "geestelijke" "gezondheids""Zorg" Wantoestanden vinden er nogsteeds plaats waaronder onterechte (dwang)behandelingen..
De dood aan de "gezondheids""zorg" lijkt me 'n mooi begin.
Voor wie denkt: 'die gast raaskalt maar wat'; verblijf zelf eerst n's in 'n pscyhiatrische kliniek voor 4 jaar & zie de doden afgevoerd worden terwijl u zelf gehandicapt word gemaakt.
Weg met de NAZIistische 5 jarentermijn inzake medische fouten; wmb komt die termijn op het "on"eindige 150 jaar te staan..
Inhoudelijk aan jan & "prefab" (farmacie marketeer?):
Geef mij enkele voorbeelden waaruit naar vorenkomt dat die crap daadwerkelijk helpt..
Ik heb jaren binnen de psychiatrie verbleven.
Levenservaring zat dus.
Weet verdomde goed wat jullie (vrij consequent) fout doen & hoe dat komt.
Ik was ADD-er met OCPS.
Dat is inmiddels veranderd in OCPS, ADD, verslaafd aan "anti"-depressiva, 'n Auto-immuunziekte, nogal depressief (terwijl ik dat -ondanks mijn beweringen toentertijd- NIET was; soms doen "pdd-nosers" nl. uitspraken waar ze niet in geheel achter staan; soims..heeel vaakzit daar 'n diepere gevoelslaag onder.), e.v.a klachten kortom, hoe gaan jullie de vele miljoenen fouten die ongetwijfeld alleenal in NL. de afgelopen 10 jaar zijn gemaakt door de GGZ herstellen?
Niet I presume?
11:06 op 27 December 2009
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/35066/elektroshocks_onder_dwang
Filmpje erbij
11:10 op 27 December 2009
Het zijn er meer dan 6700 mensen per jaar die vakkundig defintief richting HEL verdwijnen in die klinieken van de GGZ. En met verdwijnen bedoel ik dat ze doodgaan aan hun 'geestelijke' aandoening.
Maar het is echt een HEL daar in die klinieken. HET IS EN BLIJFT een concentratiekamp.
Sommige worden wel goed behandeld, dus ik praat niet voor iedereen, ik praat voor een paar duizend overleden mensen. Om precies te zijn zijn er de afgelopen 10 jaar
83 duizend mensen overleden in die concentratiekampen van de GGZ, ja dit is NEDERLAND.
Het is bijna genocide...
11:32 op 27 December 2009
Zoals aangegeven worden gedwongen electroschocks feitelijk niet geregistreerd. De inspectie vereist geen aangifte.
Een oud psychiater zei na ontslag op 65 jarige leeftijd 'electroshocks zijn eigenlijk alleen om te straffen'.
Martelen mag in Nederland, zolang het alibi van de BEUL maar medisch diploma is met daarop het woord 'psychiater'.
Hoeveel mensen heb ik jou (ja jij psychiater) en je collega's als drollen door een toilet zien spoelen? Hoeveel heb ik er in die concentratiekampen van je wel niet zien sterven. Wat denk je dat het moeten zien van al die gewetenloze behandelingen met mij heeft gedaan? Hoe denk je dat het voelt? Ik zou willen schelden, maar laat het nu achterwege, JE BENT EEN NAZI VERGEET DAT NOOIT.
11:36 op 27 December 2009
Schoft hoe kan je zulke gewetenloze dingen nou zeggen, ik zit binnenkort ook in de isoleercel, en dan EET EN DRINK IK NIET, want dan krijg ik DARM problemen, wil me er niet te veel over uitlaten, maar zoals je ziet kom ik dan in aanmerking voor gedwongen shocks, omdat ik in de ISOLEER niet wil ETEN of DRINKEN. En wat denk je van die vieze smerige spuiten, waar je pijn van krijgt, zo afschuwelijk, dat je denkt 'waarom doen mensen dit?'
SCHOFT, FASCIST.
12:11 op 5 July 2010
ik zit nu met chronische manie waarvoor ik anti psychotica moet innemen voor de rest van mn klote leven verwoest door psychiatrie